• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociāli emocionālā aspekta loma tiešsaistes diskusiju realizēšanā

Thumbnail
View/Open
306-69753-Bevalde_Linda_lb15053.pdf (1.087Mb)
Author
Bēvalde, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šavlovska, Dina
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir izpētīt sociāli emocionālā aspekta lomu, veidojot tiešsaistes diskusijas telekolaborācijas projekta ietvaros. Lai mērķi sasniegtu, mēs veicām pasniedzēju publicēto ziņu satura analīzi telekolaborācijas vietnē (izglītības platformā Moodle), precīzāk, studentiem sniegto uzdevumu nosacījumus, kā arī ziņojumus, kuru mērķis ir veicināt diskusijas un novērtēt izglītojamo līdzdalību un sniegumu. Pirmās trīs nodaļas kalpo par teorētisku pamatu un ir veltītas tiešsaistes pedagoģiskās mijiedarbības komponentiem, kā arī sociāli emocionālā aspekta nozīmei svešvalodu apguvē. Tiek aplūkoti sociāli emocionālā aspekta marķieri, kas ir redzami datorizētā komunikācijā. Pētījuma empīriskajā daļā ir izklāstīta pasniedzēju pedagoģiskās mijiedarbības analīze. Pētījuma rezultāti rāda, ka aktīva pasniedzēju līdzdalība pozitīvi ietekmē studentu iesaisti. Lielākais progress studentu ziņu kvalitātē ir vērojams grupās, kurās pasniedzēji ir sasnieguši lielāku emocionālās tuvības līmeni ar studentiem.
 
The aim of this research is to study the role of the social-emotional aspect in the setting up of online discussions during a telecollaboration project. In order to achieve the aim, we proceeded to the content analysis of the messages published by the tutors in the telecollaboration space (educational platform Moodle), in particular, the instructions of the tasks given to the learners as well as the messages having as their purpose to facilitate the discussions and evaluate the participation and the performance of the learners. The three first chapters serve as a theoretical framework and are devoted to the components of online pedagogical interaction, as well as the role of social-emotional in a class of foreign languages. The markers of social-emotional in computer-mediated communication are reviewed. In the empirical part of the research, the analysis of tutor pedagogical interactions is presented. The results show that active tutors’ participation positively influences learners’ engagement. The greatest progress in the quality of student messages is observed in the groups where tutors have reached a greater degree of proximity with the students.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48464
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV