Show simple item record

dc.contributor.advisorKarpinska, Laura
dc.contributor.authorImmure, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:07:48Z
dc.date.available2019-07-04T01:07:48Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70005
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48467
dc.description.abstractPastāv daudz veidi kā cilvēki, kuri mācās svešvalodu var apgūt jaunu vārdu krājumu. Viens no tiem ir skatīt piemērus kā vārdi tiek izmantoti kontekstā, starp cilvēkiem, kuriem konkrētā valoda ir dzimtā. Angļu valodas monolingvālās mācību vārdnīcas iekļauj daudz šādus piemērus, padarot tās par vienu no labākajiem avotiem. Šī bakalaura darba mērķis ir pētīt piemēru veidus, to skaitu, šķirkļa vārdu biežuma un polisēmijas ietekmi uz piemēru skaitu, un piemēru veidus daudznozīmīgu vārdu šķirkļos trīs mūsdienu angļu valodas mācību vārdnīcās - Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Macmillan English Dictionary for Advanced Learners un Longman Dictionary of Contemporary English. Pētījums iekļauj mācību vārdnīcu, piemēru, un to veidu teoriju analīzes, kā arī piemēru ekscerpēšanu no trīs mūsdienu mācību vārdnīcām un to analīzi. Analīze rāda, ka lielākā daļa piemēru ir pilna teikuma piemēri, kas arī ir visbiežāk lietotais veids daudznozīmīgu vārdu šķirkļos; otrs populārākais veids ir īsu frāžu piemēri; komentētu/definētu un skeleta-uzskaites veida piemēri ir vismazāk; piemēru veidi var tikt kombinēti; šķirkļa vārdu biežums un polisēmija ietekmē piemēru daudzumu, taču galvenais faktors ir polisēmija.
dc.description.abstractThere are many ways how learners of a foreign language can learn new vocabulary. One of them is looking at examples of how words are used in context between native speakers. English monolingual learners’ dictionaries contain a large number of such examples, making it one of the best sources. The goal of this Bachelor Thesis is to investigate types of examples, their quantity, effect on number of examples by frequency and polysemy of the headword examples and types of examples in polysemous word entries in three contemporary English learners’ dictionaries –Oxford Advanced Learner’s Dictionary, Macmillan English Dictionary for Advanced Learners and Longman Dictionary of Contemporary English. The study involves research of the theoretical background of learners’ dictionaries, examples and their types, as well as extracting the examples from three contemporary English learners’ dictionaries and their analysis. Analysis shows that the majority of the examples are full-sentence examples, which is also the most commonly used type in polysemous word entries; the second most popular type is short-phrase examples; commented/defined and skeleton-type/listing contain the least examples; the types of examples can be combined; the headword frequency and polysemy affect the number of examples, but the main factor is polysemy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectmācību vārdnīcas, learner's dictionaries
dc.subjectpiemēri, examples
dc.subjectpiemēru veidi, types of examples
dc.subjectbiežums, frequency
dc.subjectskaits, number
dc.titlePiemēru veidi mūsdienu angļu valodas mācību vārdnīcās
dc.title.alternativeTypes of Examples in Contemporary English Learners’ Dictionaries
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record