Naratīva elementi videospēlēs
Author
Lagodzinskis, Aleksandrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Lapa, Lauma Terēze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma Narratīva elementi videospēlēs galvenais mērķis ir apskatīt rīkus, ko izmanto videospēles naratīva veidošanai. Darbā aplūko tas teorijas par datorspēļu pētniecību un naratoloģiju, kā arī apskatīti naratīva elementi videospēlē Bloodborne. Teorētiskie pētījumi parāda, ka spēļu naratīvu var pētīt no naratoloģijas, ludoloģijas un semiotikas viedokļa. Izvelētās spēles pārbaude apstiprināja, ka stāstījums nav videospēlēm piemītošs līdzeklis, tā uzbūve notiek pēc spēlētāja mijiedarbības ar spēles elementiem, kas atrodas spēles laukumā, kas savukārt sniedz spēlētājam dažādas iespējas kā var rekonstruēt spēles vēstījumu. The main goal of Narrative Building Elements in Video Games is to show what methods video games use to tell their stories through the investigation of the available theory on game study and narratology; and through the examination of narrative building elements in Bloodborne. The theoretical research showed that games narrative can be researched from the perspective of narratology, ludology and semiotics. Examination of the game confirmed the idea that narrative is not an intrinsic feature of video games, its construction happens through the player’s interaction with the game elements located in the game space, which in return provide player with a variety of options on how to reconstruct game’s narrative.