dc.contributor.advisor | Kūma, Dace | en_US |
dc.contributor.author | Cunska, Aija | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-01-12T06:50:04Z | |
dc.date.available | 2015-01-12T06:50:04Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.other | 34516 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4848 | |
dc.description | Elektroniskā versija nesatur pielikumus | en_US |
dc.description.abstract | Promocijas darbs ir autores oriģināls pētījums laika posmā no 2000. līdz 2012. gadam,
kura mērķis ir pilnveidot matemātikas mācīšanu Latvijas skolās, veicinot IT lietojumu
un veidojot atbalsta pasākumus skolotājiem.
Darbs atspoguļo ieguvumus, ko dod IT lietojums matemātikas mācīšanā skolā, kas
rosina skolēnu interesi par matemātiku un attīsta viņu matemātisko kompetenci.
Pētījumā ir identificētas problēmas Latvijas izglītības sistēmā, kuras nosaka IT
lietošanas nepieciešamību matemātikas mācīšanā skolās, ir aprakstīta un pamatota IT
lietojuma metode, ir veikta skolas matemātikas stundās pielietojamo IT rīku analīze
un ar konkrētiem piemēriem parādīts, kā IT rīki palīdz izprast Matemātiskās
indukcijas metodes būtību, pierādījuma soļus, uzskatāmus modeļus, ģeometrisku
interpretāciju un shēmu pielietojumu uzdevumu risināšanā, kā arī ir aprakstīta
iespējamā atbalsta sistēma matemātikas skolotājiem IT lietojumam mācību procesā. | en_US |
dc.description.abstract | The promotion research is an original author’s research during the years 2000 - 2012.
The aim of the research is to consummate teaching of mathematics at schools in
Latvia by promoting use of IT and creating support for teachers.
The research reflects the benefits of using IT in teaching mathematics what rise
students’ interest to mathematics and develops their mathematical competences.
The research identifies the problems in educational system of Latvia what appoint to
the necessity of using IT in teaching mathematics at schools. It describes and
motivates the methods of the use of IT, analyzes IT tools what can be used in teaching
mathematics. By describing the definite examples it also shows how IT tools help to
understand the essence of the method of mathematical induction, steps of proving,
visible models, geometrical interpretations and use of schemes in solving the tasks. It
also deals with description of possible support system for teachers of mathematics in
using IT in educational process. | en_US |
dc.language.iso | lav | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matemātika | en_US |
dc.subject | Modernā elementārā matemātika un matemātikas didaktika | en_US |
dc.subject | IT rīki | |
dc.subject | matemātiskās indukcijas metode | |
dc.subject | atbalsta sistēma matemātikas skolotājiem | |
dc.subject | Mathematics | |
dc.subject | Use of IT method | |
dc.subject | IT tools | |
dc.subject | method of mathematical induction | |
dc.subject | support system for teachers of mathematics | |
dc.title | IKT lietojuma iespējas matemātikas mācīšanā skolā | en_US |
dc.title.alternative | Possibilities of using ICT in teaching mathematics in schools | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | en_US |