Show simple item record

dc.contributor.advisorBite, Ievaen_US
dc.contributor.authorKrone, Ilonaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:50:05Z
dc.date.available2015-01-12T06:50:05Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other34833en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4858
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darba mērķis bija noskaidrot, kāds ir vecāku bērnu mijiedarbības dimensiju pienesums vadības funkciju un to apakš elementu attīstībā, kontrolējot bērna verbālās spējas. Pētījuma grupu veidoja četrdesmit 4 gadus veci bērni, bez attīstības traucējumiem , un viņu mammas. Pētījumā tika izmantots vadības funkciju uzdevumu komplekss un video novērošana. Pētījumā tika secināts, ka, mātes spēja nosaukt bērna darbības (sniegt verbālus komentārus par bērna darbībām brīdī, kad bērns pats tos neveido) bija būtisks VF prognozētājs, paralēli attīstītām bērna verbālajām spējām. Paralēli nosaukšanai un bērna verbālajām spējām, nozīmīgs pienesums ir arī bērna darbību apstiprināšanai, ko veic māte mijiedarbības laikā. Šāda mātes uzvedība, kopā ar bērna verbālo spēju līmeni, prognozēja augstākus rezultātus apvaldīšanas uzdevumu rezultātos.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to understand what connections exist between mother’s child interaction and preschool age children results in executive function tasks by controlling children's verbal abilities. Sample included 40 monolingual children born at term without medical problems and their mothers.Set of executive function tasks and video observation was used in the research. It was concluded, that mother's ability to name actions of her child (to give verbal comments about child's actions on times when the child himself does not form them) was an essential executive function predictor, together with developed child's verbal skills. Parallel to naming and child's verbal skills, an essential promotion is also in confirmation of child's actions, what is done by mother during interaction.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.subjectvadības funkciju izpausmes
dc.subjectvecāku bērnu mijiedarbība
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectPsychology
dc.subjectexecutive function
dc.subjectparent-children interaction
dc.subjectpreschool age children
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu vadības funkcijas un vecāku bērnu mijiedarbības sakarībasen_US
dc.title.alternativePreschool-age children executive functions and parent-child interaction relationshipsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record