Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorKūma, Daceen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:50:07Z
dc.date.available2015-01-12T06:50:07Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other36652en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4873
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darbā pētīti jautājumi, kā rosināt skolēnu interesi par matemātiku un attīstīt viņu matemātiskās spējas ar matemātikas sacensību palīdzību, kā arī, kāda loma izglītības procesā ir vai varētu būt interpretāciju metodei – vienai no svarīgākajām vispārīgajām matemātikas metodēm. Darbā dots īss pārskats par interpretāciju metodi matemātikā, izveidota skolā lietojamu interpretāciju veidu klasifikācija, norādīti interpretāciju metodes lietojumu plusi un mīnusi. Darbā pētīta un analizēta matemātisko sacensību nozīmība izglītības procesā, pilnveidota matemātikas sacensību sistēma pamatskolēniem Latvijā, t.sk. analizējot pamatskolas skolēniem paredzēto matemātisko sacensību uzdevumu tematiku. Balstoties uz šo pētījumu rezultātiem, izstrādāti mācību līdzekļi matemātikas padziļinātai apguvei un organizēti kursi un semināri skolēniem un matemātikas skolotājiem, ieviests jauns konkurss 4.klašu skolēniem „Tik vai... Cik?”, organizēts Jauno matemātiķu konkurss un citas matemātiskas sacensības.en_US
dc.description.abstractThe problem of rousing the interest of pupils in mathematics and developing their mathematical abilities through mathematical competitions, as well as the (possible) role of the method of interpretations – one of the most important general mathematical methods – in the education are considered in the work of promotion. A short overview of the method of interpretations in mathematics is given. The classification of the interpretations that can be used in school is developed, the advantages and disadvantages of the use of method of interpretations are indicated. The significance of the mathematical competitions in educational process is investigated and analyzed. The system of mathematical competitions for elementary school pupils in Latvia is improved. Among other tools, the analysis of the problem topics in these competitions is carried out. On the basis of this research new teaching aids for advanced acquiring of mathematics are elaborated and published, lecture courses and seminars for pupils and teachers are organized and delivered, a new contest for 4-graders “So Much or… How Much?” is set up, the “Young Mathematicians’ Contest” and other mathematical competitions are organized.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatemātikaen_US
dc.subjectFizika, materiālzinātne, matemātika un statistikaen_US
dc.titleInterpretāciju metode elementārajā matemātikā un matemātikas sacensības pamatskolas vecuma skolēniemen_US
dc.title.alternativeThe Method of Interpretations in Elementary Mathematics and mathematical Contests for the Pupils of elementary School Ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию