Показать сокращенную информацию
Mazākumtautību pamatizglītība Latvijā (1918-1940)
dc.contributor.advisor | Krūze, Aīda | en_US |
dc.contributor.author | Vediščeva, Jeļena | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-01-12T06:50:08Z | |
dc.date.available | 2015-01-12T06:50:08Z | |
dc.date.issued | 2011 | en_US |
dc.identifier.other | 37816 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4882 | |
dc.description | Elektroniskā versija nesatur pielikumus | en_US |
dc.description.abstract | Promocijas darbā „Mazākumtautību pamatizglītība Latvijā (1918–1940)” pētīta mazākumtautību pamatizglītības sistēma Latvijā (1918–1940) un atklāti tās sekmīgas attīstības priekšnoteikumi. Analizējot filozofisko, pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, Latvijas Valsts vēstures arhīva dokumentus, izglītības procesu reglamentējošos dokumentus, statistiskos datus, mācību programmas un mācību grāmatas latviešu valodā, Latvijas vēsturē un Latvijas ģeogrāfijā, pirmo reizi kopveselumā izpētīti mazākumtautību pamatizglītības veidošanās priekšnoteikumi, tiesiskais pamatojums, mācību un audzināšanas darba saturs, pārvalde un īstenošana, skolotāju sagatavošana mazākumtautību pamatskolām Latvijā (1918–1940). Vēsturiskās pieredzes analīzē atklāti priekšnoteikumi, kas noteica mazākumtautību pamatizglītības īstenošanu Latvijā pētītajā periodā. Atslēgas vārdi: pedagoģijas vēsture, mazākumtautību izglītības vēsturiskā attīstība, mazākumtautību pamatizglītība. | en_US |
dc.description.abstract | In the framework of the Doctoral Thesis “ Basic Education for Minorities in Latvia (1918– 1940)”, the minority basic education system in Latvia (1918–1940) was studied and prerequisites for its successful development were revealed. Preconditions for the development of minority basic education, its legal basis, the content of education and upbringing, textbooks in the Latvian language, the History of Latvia and the Geography of Latvia, education administration and implementation, teachers’ training for minority primary schools in Latvia (1918–1940) were first analyzed in their interrelation. The analysis of historical experience revealed preconditions determining the implementation of minority basic education in the period under investigation. Key words: history of pedagogy, historical development of minority education, basic education for minorities | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.subject | Izglītība, pedagoģija un sports | en_US |
dc.title | Mazākumtautību pamatizglītība Latvijā (1918-1940) | en_US |
dc.title.alternative | Basic Education for Minorities in Latvia (1918– 1940) | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | en_US |