Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūze, Aīdaen_US
dc.contributor.authorVediščeva, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:50:08Z
dc.date.available2015-01-12T06:50:08Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other37816en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4882
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darbā „Mazākumtautību pamatizglītība Latvijā (1918–1940)” pētīta mazākumtautību pamatizglītības sistēma Latvijā (1918–1940) un atklāti tās sekmīgas attīstības priekšnoteikumi. Analizējot filozofisko, pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, Latvijas Valsts vēstures arhīva dokumentus, izglītības procesu reglamentējošos dokumentus, statistiskos datus, mācību programmas un mācību grāmatas latviešu valodā, Latvijas vēsturē un Latvijas ģeogrāfijā, pirmo reizi kopveselumā izpētīti mazākumtautību pamatizglītības veidošanās priekšnoteikumi, tiesiskais pamatojums, mācību un audzināšanas darba saturs, pārvalde un īstenošana, skolotāju sagatavošana mazākumtautību pamatskolām Latvijā (1918–1940). Vēsturiskās pieredzes analīzē atklāti priekšnoteikumi, kas noteica mazākumtautību pamatizglītības īstenošanu Latvijā pētītajā periodā. Atslēgas vārdi: pedagoģijas vēsture, mazākumtautību izglītības vēsturiskā attīstība, mazākumtautību pamatizglītība.en_US
dc.description.abstractIn the framework of the Doctoral Thesis “ Basic Education for Minorities in Latvia (1918– 1940)”, the minority basic education system in Latvia (1918–1940) was studied and prerequisites for its successful development were revealed. Preconditions for the development of minority basic education, its legal basis, the content of education and upbringing, textbooks in the Latvian language, the History of Latvia and the Geography of Latvia, education administration and implementation, teachers’ training for minority primary schools in Latvia (1918–1940) were first analyzed in their interrelation. The analysis of historical experience revealed preconditions determining the implementation of minority basic education in the period under investigation. Key words: history of pedagogy, historical development of minority education, basic education for minoritiesen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIzglītība, pedagoģija un sportsen_US
dc.titleMazākumtautību pamatizglītība Latvijā (1918-1940)en_US
dc.title.alternativeBasic Education for Minorities in Latvia (1918– 1940)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record