• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolotāju starpkultūru izglītība multikulturālā sabiedrībā

Thumbnail
Öffnen
37818-Ieva_Margevica_2008.pdf (4.431Mb)
Autor
Margeviča-Grinberga, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kopeloviča, Anna
Datum
2008
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Promocijas darbā ir pētīta skolotāju starpkultūru izglītība multikulturālā sabiedrībā. Pētījuma problēmu veido neatbilstība starp multikulturālo realitāti un vajadzību intensificēt skolēnu sagatavošanu dzīvei un darbam mainīgā multikulturālā vidē: no vienas puses, un skolotāju nepietiekamā gatavība strādāt multikulturālā klasē un palīdzēt skolēniem apzināt izmainīto sociālo realitāti, attīstīt spējas iekĜauties šajā vidē – no otras. Darba mērėis – izpētīt starpkultūru izglītību skolotāju izglītības procesā un izstrādāt ieteikumus starpkultūru kompetences attīstībai. Pētījumā gūta atziĦa, ka topošo skolotāju starpkultūru kompetences attīstību veicina starpkultūru principu integrācija visā skolotāju izglītības programmas saturā, nevis atsevišėa studiju kursa ietvaros. Atslēgas vārdi: multikulturāla sabiedrība, topošo skolotāju starpkultūru kompetence.
 
The present doctoral work studies the teachers’ intercultural education in multicultural society. The problem of the research emerges from the discrepancy that exists between the multicultural reality and the necessity to intensify pupils’ preparation for living and working in the changing multicultural environment on the one hand, and teachers’ insufficient readiness to work in a multicultural class and to help pupils become aware of the changed social reality, to develop their skills to become part of this environment, on the other hand. The aim of the work – to study the intercultural education in the process of teacher education and to work out recommendations for developing the intercultural competence. The research has revealed that the development of the future teachers’ intercultural competence is facilitated by integrating the intercultural principles in the whole content of the teacher education curriculum not in the content of particular subjects. Key words: multicultural society, the intercultural competence of the future teachers
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4883
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV