• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Insultu pārcietušo cilvēku un viņu tuvinieku insultpratība

Thumbnail
Öffnen
298-73006-Vibane_Kristine_kv08028.pdf (2.851Mb)
Autor
Vībane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tabuns, Aivars
Datum
2019
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Promocijas darba mērķis ir novērtēt insultu pārcietušo cilvēku un viņu tuvinieku insultpratību, izstrādāt insultpratības definīciju un klasifikāciju. Tajā izmantotas biogrāfiskā pārrāvuma, sociālās iekļaušanās un plānotās rīcības teorētiskās perspektīvas, būtiska loma vērsta uz veselībpratības un insultpratības jēdzienu analīzi. Promocijas darbā tiek izmantots komplekss metožu kopums, ietverot daļēji strukturētas intervijas un ekspertintervijas, līdzdalības novērojumus, aptauju un interneta rakstu analīzi. Pētījumā ir raksturota insultu pārcietušo cilvēku un viņu tuvinieku insultpratība un tās loma rīcības stratēģiju pēc insulta izvēlē, ir izstrādāta paplašināta insultpratības jēdziena definīcija, insultpratības klasifikācija un tās novērtēšanas instrumentārijs. Atslēgvārdi: insults, biogrāfiskais pārrāvums, veselībpratība, insultpratība.
 
The aim of the Thesis is to assess stroke literacy among stroke survivors and their family caregivers, as well as to develop a definition and classification of stroke literacy. The study was accomplished through the theoretical perspectives of biographical disruption, social inclusion and the theory of reasoned action; much attention was paid to the analysis of health literacy and stroke literacy concepts. A complex set of methods was used: semi-structured interviews and expert interviews, participant observations, survey, and content analysis of respective Internet articles. The study describes stroke literacy among stroke survivors and their family caregivers, and its role in their action strategies after stroke. The Thesis suggests an expanded definition of the stroke literacy concept, its classification and measuring instruments. Key words: stroke, biographical disruption, health literacy, stroke literacy.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49041
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV