Kolektīvā rakstīšana akadēmisko kompetenču attīstībā
Author
Kļava, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Sadarbība ir svarīga izglītības sastāvdaļa. Viena no visplašāk pētītākajām un slavētākajām kolektīvās mācīšanās metodēm ir kolektīvā rakstīšana, ko bieži izmanto valodu apguvē. Akadēmiskā rakstīšana ir neatņemama augstākās izglītības sastāvdaļa, un akadēmisko kompetenču attīstīšana ir būtiska, lai nodrošinātu sekmīgu akadēmisko sniegumu. Lai arī akadēmiskās kompetences nozīme ir nenoliedzama, kolektīvās rakstīšanas ietekme uz studentu akadēmisko kompetenču attīstību nav plaši pētīta. Tāpēc šī pētījuma mērķis ir izpētīt kolektīvās rakstīšanas efektivitāti akadēmisko kompetenču attīstībā. Lai sasniegtu mērķi, tika veikts gadījuma pētījums, kurš sevī iekļāva eksperimentu un anketēšanu. Pētījuma dalībnieki bija 12 angļu filoloģijas pirmā kursa studenti. Eksperimenta laikā studenti individuāli un kolektīvi rakstīja salīdzināšanas/kontrasta rindkopas. Studentu rindkopu analīze atklāja, ka kolektīvā rakstīšanā ir efektīva aktivitāte veidojot augstākas formalitātes tekstus, kā arī veidojot pareizas rindkopu struktūras. Tomēr rezultāti uzrādīja nelielu efektivitāti teksta leksiskā blīvuma un garuma palielināšanā. Turklāt rezultāti atklāja, ka kolektīvā rakstīšana nav efektīva metode teksta garuma palielināšanā. Anketēšanas rezultāti liecina, ka studentiem ir pozitīva attieksme pret kolektīvo rakstīšanu. Pētījuma rezultāti liek secināt, ka kolektīvā rakstīšana ir efektīva, uzlabojot dažus akadēmiskās kompetences aspektus, bet neefektīva, uzlabojot citus. Collaboration is an important part of education. One of the most widely praised and studied collaborative learning approaches is collaborative writing which is often used in language courses. Academic writing is an integral part of higher education and developing academic literacy skills is crucial in ensuring successful academic performance. Although the importance of academic literacy is undeniable, there is limited research available on the influence of collaborative writing on students’ academic literacy. Therefore, the goal of the present research is to explore the effectiveness of collaborative writing in academic literacy development. To reach the goal, a case study was conducted, involving an experiment and a questionnaire. The participants of the study were 12 first-year undergraduate English philology students. During the experiment, students individually and collaboratively produced comparison/contrast paragraphs. The analysis of the student paragraphs revealed that collaborative writing is an effective activity when it comes to producing texts of higher formality as well as in constructing proper paragraph structures. However, it showed little effectiveness in increasing the lexical density or length of a paragraph. The results of the questionnaire suggest that students have an overall positive attitude towards collaborative writing. The findings of the study lead to a conclusion that collaborative writing is effective in improving some aspects of academic literacy, while ineffective in improving others.