Biznesa angļu valodas mācīšanās aplikāciju salīdzinošā analīze
Author
Rugāja, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās ir palielinājies mobilo aplikāciju lietojums valodu apguvē, jo tās ir viegli pieejamas, ērti lietojamas, to lietošanai nav nepieciešams īpašs aprīkojums, kā tikai viedtālrunis vai planšetdators, turklāt, pieejamās mobilās aplikācijas lielākoties ir bezmaksas. Pētījumā tika izmantota kvalitatīvā gadījuma izpētes metode, kuras mērķis bija gūt priekšstatu par biznesa angļu valodas mobilajām aplikācijām, kā arī veikt izvēlēto aplikāciju kvalitātes analīzi, balstoties uz teorētiskās literatūras analīzes rezultātā iegūtajiem vērtēšanas kritērijiem. Pētījuma rezultāti liecina, ka mobilās aplikācijas var tikt izmantotas kā papildus materiāls tradicionālajai biznesa angļu valodas programmai, ja kāds vēlas apgūt, piemēram, papildus biznesa leksiku pašmācības ceļā tiešsaistē. Turklāt abas izvēlētās mobilās aplikācijas var tikt izmantotas kopā, jo tās papildina viena otru, tas ir, katrai ir dažādi temati, uzdevumi, vārdu krājums, u.t.t. Ir secināts, ka izvēlētās mobilās aplikācijas ir kvalitatīvi biznesa angļu valodas apguves līdzekļi, ja tās tiek lietotas kopā un tikai kā papildus materiāls. Nowadays, the usage of mobile applications when willing to learn a language has increased, as these applications are easily accessible, convenient to use, do not require any special equipment, rather than a smartphone or a tablet; moreover, the available mobile applications are mostly free of charge. In order to gain an insight into the quality of the selected business English learning applications, a qualitative case study research method was applied by carrying out their analysis based on two evaluative checklists obtained as a result of the literature review. The results of the study suggest that mobile applications can be used supplementary to the traditional classroom educational program to self-study, for instance, additional business English vocabulary. Moreover, the research results show that both selected mobile applications can be used together, as they both complement each other, namely, each has different topics, exercises, vocabulary items, etc. It has been concluded that the selected mobile applications can be considered as qualitative learning tools if used together and supplementary.