Tēlainas valodas elementi TED prezentācijās
Author
Dzene, Asnate
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Mozere, Rasma
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba mērķis bija atklāt, kāds ir iemesls, kāpēc epiteti, metaforas un hiperbolas tiek izmantotas TED prezentācijās, kas tālāk iedalās kādu epitetu un metaforu veidi tika izmantoti šajās prezentācijās, un atklāt, kad šie trīs specifiskie tēlainas valodas elementi tiek izmantoti. Izpētot šī pētījuma teorētisko daļu, kas sastāvēja no vairāku autoru sniegtajām definīcijām, tika secināts, ka šie trīs tēlainas valodas elementi publiskajās runās veic ievērojamu lomu, pievienojot tēlainību, vērš uzmanību un izplata informāciju. Un pēc daudzu TED prezentāciju videoierakstu novērošanas, divdesmit no tām tika izvēlētas tālākai izmeklēšanai, kur kļuva skaidrs, ka visi no tiem ietver vairākus tēlainas valodas elementus, kas piešķir īpašu nozīmi. Lai sekmīgi veiktu šī pētījuma analīzi, diskursa analīze tika izvēlēta kā pētījuma metode un videoierakstu novērošana tika izvēlēta kā datu vākšanas rīks, tādēļ var secināt, ka katram izvēlētajam tēlainas valodas elementam ir savs iemesls lai tas tiktu pielietots, tas ir vai nu apzināti, lai panāktu izpratni, pievērstu uzmanību, izplatītu ziņu vai tas ir arī nejauši runātāja uzaudzināšanas, rakstura vai noskaņojuma dēļ. Šis bakalaura darbs sastāv no četrdesmit deviņām lapām, ieskaitot divdesmit tabulas un trīs diagrammas, kas atspoguļo apkopotos rezultātus pārredzamā veidā. The purpose of this Bachelor Thesis was to discover what is the reason of using epithets, metaphors and hyperboles in TED Talks that further divides into what types of epithets and metaphors were used in these talks and to detect when these three specific stylistic devices used. After examining the theoretical section of this research that consisted of several authors provided definitions, it was concluded that these three stylistic devices pay significant role in public speaking by adding colour, putting emphasis and bringing attention to the message being spread. And after observing numerous video recordings of TED Talks, twenty of those were selected for further investigation where it became clear that all of them include several stylistic devices that convey a particular meaning. In order to successfully perform the analysis of this research, the discourse analysis was selected as the research method and observation of video recording was selected as the data collection tool, therefore in conclusion it can be stated that each of the chosen stylistic devices has a reason for being used, it is either intentionally in order to bring awareness, keep the attentiveness, spread a message or unintentionally because of an upbringing, character or mood of the speaker. This Bachelor Thesis consist of forty-nine pages including twenty tables and three diagrams that depicts the gathered results in a transparent manner.