Show simple item record

dc.contributor.advisorReinholde, Iveta
dc.contributor.authorKanels, Juris
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:04:51Z
dc.date.available2020-06-30T01:04:51Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74810
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50457
dc.description.abstractPromocijas darbā ir izvērtēts, kādus rezultātus un sekas transporta nozares rīcībpolitikā, ekonomikā, sabiedrības dzīvē, u.c. īslaicīgi vai ilgstoši ir radījusi Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā (ES). Darba struktūra ir daudzdimensionāla, un to veido kvalitatīvas izvērtējuma metodes − izpētes jautājumu un pētījuma uzdevumu formulēšana, dokumentu analīze, salīdzinošā gadījumu izpēte, ekspertu anketēšana un reālu situāciju novērojumi. Darba teorētiskajā daļā ir analizēti publiskās pārvaldes modeļi, rīcībpolitikas un publiskās pārvaldes organizāciju darba vērtēšanas būtība un rādītāji, aplūkota ietekmes izvērtēšanas sistēmas veidošanās un būtība. Darba empīriskajā daļā izmantotajai gadījumu izpētei ir izzinošs raksturs; apskatot atsevišķus piemērus, tā ļauj izdarīt secinājumus arī par noteiktām likumsakarībām un pastāvošām tendencēm transporta nozares attīstībā Latvijā. Analīzes veikšanai darbā ir izmantota teorētiskā literatūra, Eiropas Savienības, Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) un Latvijas Republikas rīcībpolitikas plānošanas un normatīvo aktu dokumenti, kā arī nepublicēti materiāli – ar transporta nozares integrāciju ES saistīti Satiksmes ministrijas, Ārlietu ministrijas un Eiropas integrācijas biroja arhīvu krājumu dokumenti, kā arī izmantoti autora veikto interviju rezultāti. Atslēgvārdi: publiskā pārvalde, integrācijas process Eiropas Savienībā, ietekmes izvērtēšana, transporta nozare.
dc.description.abstractThe doctoral thesis evaluates what immediate or long-term political, economic, social, etc. results and consequences for the transport sector has been made by Latvia's accession to the European Union (EU). Design of the work is multidimensional and consists of qualitative assessment methods - the formulation of research questions and research tasks, document analysis, comparative case studies, experts’ survey and observation of real situations. Theoretical part of the paper analyzes the models of public administration, the essence and indicators of evaluation of public policy processes and work of public administration organizations. It also looks at the formation and essence of the impact assessment system. The case study used in the empirical part of the paper has an in-depth character. Analyzing individual cases at the same time it allows to drawn conclusions on certain regularities and existing trends in the development of transport sector in Latvia. The analysis of the work uses theoretical literature, policy planning and legislative acts of the European Union, OECD and Republic of Latvia, as well as unpublished materials - documents of the Ministry of Transport, Ministry of Foreign Affairs and the European Integration Bureau related to the integration of the transport sector in the EU from archival collections. The results of the author's interviews are also used. Key words: public administration, integration process in the EU, impact assessment, transport sector.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPolitikas zinātne
dc.subjectPārvalde un administrācija
dc.subjectPolitical science
dc.titleIestāšanās Eiropas Savienībā ietekme uz transporta rīcībpolitikas attīstību Latvijas Republikā.
dc.title.alternativePromocijas darbs
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record