• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izglītības iestādes vadītāja loma izglītības kvalitātes nodrošināšanā Latvijā

Thumbnail
View/Open
20350-Rudolfs_Kalvans_2011.pdf (2.650Mb)
Author
Kalvāns, Rūdolfs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darbs ir izstrādāts ar mērķi pamatojoties uz starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu rezultātiem un izglītības iestāžu darbības izpēti, rast risinājumus un sniegt rekomendācijas vidējās izglītības iestādes vadītāja darba kvalitātes paaugstināšanai un novērtēšanai. Pētījums padziļināti atspoguļo tieši skolas vadītāja lomu un viņa darba novērtējumu izmantojot Latvijā vēl neizmantotu izglītības iestādes vadības darba novērtēšanas starptautisku mērinstrumentu - Principal Instructional Management Rating Scale. Darba ietvaros ir analizēta skolas vadības darba pieredze un tās novērtēšana balstoties uz OECD PISA 2006 pamatpētījuma dalībskolu izlasi. Datu statistiskajā apstrādē ir izmantotas aprakstošās statistikas, lineārās regresijas modeļu, korelāciju, dispersiju analīzes un faktoru analīzes metodes.
 
The aim of this Promotion Paper is to find solutions and give recommendations for evaluation and improvement of the quality of work of the heads of the secondary educational establishments on the basis of the results of comparative international studies and the research of the functioning of educational establishments. The study reflects a direct role of school heads and his evaluation of the Latvian educational institutions is unprecedented managerial evaluation of international instrument - Principal Instructional Management Rating Scale. School leadership practice and its evaluation based on of the Latvian participating schools sample in OECD PISA 2006main study. Statistical analysis of the research data includes such methods as descriptive statistics, linear regression models, correlation, variance analysis and factor analysis methods.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5095
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1374]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV