Izglītības iestādes vadītāja loma izglītības kvalitātes nodrošināšanā Latvijā
Автор
Kalvāns, Rūdolfs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Promocijas darbs ir izstrādāts ar mērķi pamatojoties uz starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu rezultātiem un izglītības iestāžu darbības izpēti, rast risinājumus un sniegt rekomendācijas vidējās izglītības iestādes vadītāja darba kvalitātes paaugstināšanai un novērtēšanai.
Pētījums padziļināti atspoguļo tieši skolas vadītāja lomu un viņa darba novērtējumu izmantojot Latvijā vēl neizmantotu izglītības iestādes vadības darba novērtēšanas starptautisku mērinstrumentu - Principal Instructional Management Rating Scale.
Darba ietvaros ir analizēta skolas vadības darba pieredze un tās novērtēšana balstoties uz OECD PISA 2006 pamatpētījuma dalībskolu izlasi. Datu statistiskajā apstrādē ir izmantotas aprakstošās statistikas, lineārās regresijas modeļu, korelāciju, dispersiju analīzes un faktoru analīzes metodes. The aim of this Promotion Paper is to find solutions and give recommendations for evaluation and improvement of the quality of work of the heads of the secondary educational establishments on the basis of the results of comparative international studies and the research of the functioning of educational establishments.
The study reflects a direct role of school heads and his evaluation of the Latvian educational institutions is unprecedented managerial evaluation of international instrument - Principal Instructional Management Rating Scale.
School leadership practice and its evaluation based on of the Latvian participating schools sample in OECD PISA 2006main study. Statistical analysis of the research data includes such methods as descriptive statistics, linear regression models, correlation, variance analysis and factor analysis methods.