Jauniešu mācību sasniegumu novērtēšanas procesa vadība vidējā izglītībā Latvijā
Autor
Tauriņa, Žanete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
ANOTĀCIJA.
Promocijas darba " Jauniešu mācību sasniegumu novērtēšanas procesa vadība vidējā izglītībā Latvijā" mērķis ir izpētīt jauniešu mācību sasniegumu novērtēšanas procesa vadību vidējā izglītībā Latvijā.
Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi, promocijas darbā autore analizē dažādās pieejas mācību sasniegumu novērtēšanā, izstrādā mācību sasniegumu novērtēšanas vadības modeli. Skolēnu mācību sasniegumu pašvērtējums " Tavu kompetenču karte" tiek aplūkots kā jauns mērinstruments mācību sasniegumu vērtēšanas procesā. Pētījuma bāzi veido 255 skolēni, 85 pedagogi, 163 studenti.
Promocijas darbs izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē ar Eiropas Sociālā Fonda atbalstu. Darba apjoms kopā ar izmantotās literatūras sarakstu ir 167 lpp., darbā ietverti 18 attēli, 33 tabulas, pievienoti 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: vadība, novērtēšanas process, jauniešu mācību sasniegumi, kompetences. ANNOTATION.
The aim of the Promotion is to study the management of the assessment process of
young people’s academic achievement in secondary education in Latvia.
Basing on analysis of theoretical literature,the author analyzes different approaches to
the assessment of the academic achievements, works out the model of the
management af the assessment of the academic achievements. The self assessment of
the academic achievements „Your map of competences” are viewed as a new
instrument of the measurement of these achievements.
The research basis consists of 255 pupils,85 teachers and 163 students.
The promotion work is worked out in the Faculty os Education, psychology and art
with support of European Social Fund. 167 pages form the volume of the
work,including list of literature , 18 pictures,33 tables,3 appendixes. Keywords: management, assessment process, young people`s academic achievement, competences.