Kara dejas Arābijas pussalā
Author
Kamaniča, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kleinhofa, Ingrīda
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā ”Kara dejas Arābijas pussalā” tiek apskatītas militārās dejas Arābijas pussalā, pievēršot sevišķu uzmanību kara dejām Saūda Arābijā, Apvienotajos Arābu Emirātos, Omānā un Jemenā. Mūsdienu starpkultūru vidē var nākties bieži saskartes ar Arābijas pussalas tautu vērtībām un kultūru, kurā lielu lomu spēlē arī kara dejas, tāpēc svarīgi ir veicināt izpratni par tām, lai spētu dibināt veiksmīgākus gan ekonomiskus sakarus, gan kultūras apmaiņas sadarbības. Darba mērķis ir apskatīt kara deju vēsturi, to funkcijas, izmaiņas, kuras dejas piedzīvoja līdz mūsdienām, kā arī apskatīt dzeju, kas tiek izmantota priekšnesumu laikā, izmantojot aprakstošo metodi. No pētījuma izriet, ka Rietumu skatītājam šķietamais draudīgais dejas izskats nav tik viennozīmīgs, kā arī dejas ir piedzīvojušas ievērojamas izmaiņas līdz mūsdienām, un daudzas tika ievirzītas jaunā nacionālā gultnē. Darbā izmantoti vairāku antropologu un etnomuzikologu etnogrāfiskie pētījumi angļu un arābu valodā, kā arī Arābijas pussalas dzeja. The bachelor’s thesis ”War Dances in the Arabian Peninsula” examines military dances of the Arabian Peninsula, putting emphasis on war dances of Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Oman and Yemen. In today's intercultural environment, it is important to recognize the values and culture of other nations and to promote understanding and tolerance towards them in order to be able to establish both economic relations and cultural exchange cooperation more successfully. The purpose of this research is, by using the descriptive method, to look at the history of war dances of the region, their functions, the changes these dances have experienced until today, as well as to examine the poetry used in these performances. The author has come to the conclusion that the seemingly menacing appearance of the dance to the western viewer is not so unambiguous. The dances have undergone significant changes until this day, and many of them were directed to a brand new national pride. The work uses ethnographic research of several anthropologists and ethnomusicologists in English and Arabic, as well as poetry of the Arabian Peninsula.