Auditorijas iesaistes paņēmieni Rīsa lekcijās
Author
Holste, Herta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Mozere, Rasma
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis bija analizēt izvēlētas lekcijas, kas tika pārraidītas BBC Radio kā daļa no Rīsa lekciju projekta, un noteikt auditorijas iesaistes paņēmienus šajās lekcijās. Šis darbs sastāv no piecām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek aprakstītas Rīsa lekcijas un to izcelsme. Otrajā nodaļā tiek aprakstītas lekcijas un to struktūra, kā arī apskatīta komunikācija un tās saistība ar auditorijas iesaisti. Trešajā nodaļā tiek apskatīti retoriskie līdzekļi un ceturtajā nodaļā tiek paskaidrota stāstu iesaistes nozīme lekcijās. Piektajā nodaļā tiek analizētas izvēlētās lekcijas un sniegti secinājumi. Šī pētījuma rezultāti rāda, ka izvēlētajās Rīsa lekcijās tiek izmantoti dažādi auditorijas iesaistes paņēmieni, kas palīdz iesaistīt auditoriju lekcijā, jo tie piesaista klausītāja uzmanību un klausītāja prātu sniegtās informācijas uztverē un saprašanā. The aim of the present research is to analyse a selection of lectures that have been presented on the BBC Radio as part of the Reith lecture project and establish the techniques used by the lecturers to involve their audience in the lecture. The thesis consists of five chapters: the first chapter provides information on what Reith lectures are. The second chapter offers insight into lectures and their structure, as well as communication and involvement. The third chapter covers rhetorical devices and the fourth chapter explains the function of telling stories in lectures. The sixth chapter covers the analysis of the selected lectures and results. The results of the research show that there are several audience involvement techniques that are used in the selected Reith lectures. All of the techniques have provided aid for the involvement of the audience as they attract the listener’s attention and engage them and their minds in engaging with the communicated message.