• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Angļu valodas speciāliem mērķiem vārdu krājuma mācīšana skolā

Thumbnail
View/Open
306-75975-Platkova_Julija_jp16059.pdf (1.647Mb)
Author
Platkova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Angļu valoda speciāliem mērķiem pozitīvi ietekmē studenta vārdu krājumu. Pētījuma mērķis ir izanalizēt vārdu krājumu speciāliem mērķiem mācību grāmatās un uzzināt, ko skolotājs un skolēni domā par angļu valodas vārdu krājuma speciāliem mērķiem mācīšanu skolā. Kvalitatīva dokumentu analīze, intervija un aptauja bija izmantotas darba analīzei. Tika konstatēts, ka vārdu krājuma uzdevumi speciāliem mērķiem neatšķiras no atiecīgiem uzdevumiem visparējā angļu valodas mācīšanā, un studenti nav motivēti mācīties vārdus speciāliem mērķiem. Tika secināts, ka grāmatām un skolotājam jāizmanto citi uzdevumi, lai studenti zinātu vārdus speciāliem mērķiem labāk.
 
ESP teaching influences the students’ vocabulary positively. Thus, the purpose of the study is to analyse ESP vocabulary activities in the textbooks and to find out what the teacher and students think about ESP vocabulary teaching at school. Qualitative document analysis, interview and survey were used for the analysis. It was found that the activities used in the textbooks to teach ESP vocabulary do not differ from GE vocabulary activities. Moreover, the students are not motivated to study ESP vocabulary. It was concluded that textbooks and the teacher should employ different techniques for ESP vocabulary teaching in order for the students to know ESP words better.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51081
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV