Lietojuma norādes mācību vārdnīcās angļu valodā
Автор
Bayramova, Latifa
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Lietojuma norādes sniedz svarīgu informāciju par leksikas vienību lietojumu. Šī darba mērķis ir izpētīt lietojuma norādes piecās vadošajās angļu valodas mācību vārdnīcās, lai noskaidrotu, vai vārdnīcas izmanto konsekventu pieeju attiecībā uz lietojuma norāžu izmantošanu. Pētījumā tiek izmantota aprakstošā un salīdzinošā satura analīzes metode. Pētījuma ietvaros arī tika veikta aptauja, lai uzzinātu, kāda ir lietotāju attieksme pret lietojuma norāžu atspoguļojumu vārdnīcās un cik lielā mērā tās ir noderīgas lietotājiem. Pētījumā veiktā analīze parāda, ka vārdnīcas neizmanto konsekventu pieeju lietojuma norāžu izmantošanā un Longman Dictionary of Contemporary English ir lietotājiem visdraudzīgākā no analizētajām mācību vārdnīcām. Atslēgvārdi: mācību vārdnīcas, tiešsaistes vārdnīcas, lietojuma norādes, informācija par vārda lietojumu, šķirkļa vārdi Usage labels provide important information about the use of lexical items. The purpose of this paper is to examine the usage labels in five leading English learner’s dictionaries to find out whether there is consistency among dictionaries from the perspective of providing the usage labels. Descriptive and comparative content analysis methods have been applied in the study. A survey was also conducted to learn about users’ attitude towards the presentation of usage labels in the dictionaries and the degree of support of usefulness of the usage labels for learners. The analysis shows that there is a lack of consistency in terms of application of the usage labels among the examined dictionaries and LDOCE is users’ favourite among the English learner’s dictionaries. Key words: learner’s dictionaries, online dictionaries, usage labels, usage information, entry words