Gaume un bezgaumība: kopīgais spriedums “Might and Magic: Heroes III” spēles kopienā
Author
Grinblate, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Pokšāns, Artūrs
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Sekojot Burdjē gaumes kā analītiska rīka jēdzienam, bakalaura darbs “Gaume un bezgaumība: kopīgais spriedums “Might and Magic: Heroes III” spēles kopienā” apskata savstarpēji savienotās pasaules – digitālo un fizisko -, kuras veido spēļu kopienu uz kopīgā gaumes sprieduma pamata. Balstoties uz savu līdzdalību spēļu kopienā, metodisku spēles izspēli un daļēji strukturētajām intervijām, es pievēršu uzmanību pašu spēlētāju pieredzei gan spēlē, gan spēļu kopienā, gan sevis identificēšanai ar spēlētāja identitāti kā saistītiem aspektiem ar gaumes kopīgo spriedumu. Spēlētāju intereses un izvēles spēlē tiek skatītas kā fundamentāli iesakņotus aspektus gan spēlētāju pozicionālajā stāvoklī uz laukuma, gan habitus, gan iegūtajos kapitālos arīdzan ārpus spēles vides. By following Bourdieu’s concept of taste as an analytical tool, the bachelor’s research “Taste and Distaste: The Case of Shared Judgment in “Might and Magic: Heroes III” Gaming Community” focuses on the intertwined worlds – digital and physical – creating a gaming community through the shared judgment of taste. Based on my own participatory action, methodological gameplay, and semi-structured interviews, I pay attention to the player’s own experience both in the game and in the gaming community, and self-identification with the gamer’s identity as correlating aspects with the judgment of taste. I view the interests, preferences, and choices made by the gamers within the game as fundamentally rooted aspects in their social position in the field, habitus, and acquired capitals also outside the game.