Show simple item record

dc.contributor.advisorBičevskis, Raivis
dc.contributor.authorKrimels, Rafaels
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:14:41Z
dc.date.available2020-06-30T01:14:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77598
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51450
dc.description.abstractBakalaura darba temats: „Zinātnes autoritāte un tās kritika: zinātnes ideoloģizācijas formas”. Bakalaura darba mērķis: kritiski izvērtēt zinātnes ideoloģizācijas formas, to ētiskās problēmas, trūkumus un iespējamos ieguvumus sabiedrības attīstības un pašrefleksijas kontekstā. Mūsdienu sabiedrības straujās attīstības apstākļos zinātne līdztekus tehnoloģiskajam progresam ieņem īpašu vietu, tā ne tika revolucionizē ražošanas sfēru, bet ietekmē praktiski visas cilvēku darbības sfēras, sākot tās regulēt, pārskatot to līdzekļus un metodes. Zinātne ietekmē arī personības veidošanos, tiešā veidā skarot izglītības un ētikas sfēras. No vienas puses, zinātne tiek pasniegta kā nepieciešams autoritatīvs nosacījums turpmākam progresam, no otras puses – straujais zinātnes progress rada ne mazums ētisku problēmu. Bakalaura darba ietvaros risināta zinātnes ideoloģizācijas problēma mūsdienu modernās sabiedrības apstākļos. Balstoties uz Gernota Bēmes, Jirgena Hābermāsa, Odo Makvarda, Martina Heidegera, Jirgena Krica u. c. filozofu darbiem par zinātņu lomu un stāvokli mūsdienās, par centrālo darba problēmu izvirzīta zinātnes attīstības procesa gaitā veidojusies ētiskā problemātika un zinātnes ideoloģizācijas sekas, kā arī tās blakusparādības un negatīvie efekti: ekonomiskie un politiskie ieguvumi no zinātnes sniegtā ieguldījuma pārvaldes un organizācijas jomā piesaista milzīgu kapitālu un atstāj novārtā cilvēces morāles normas.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis: "The authority of science and its critique: forms of ideologation of science". The aim of the bachelor's thesis: to critically evaluate the forms of ideologation of science, their ethical problems, shortcomings and possible benefits in the context of society development and self-reflection. In the conditions of rapid development of modern society, science, along with technological progress, occupies a special place, it did not revolutionize the sphere of production, but influenced practically all spheres of human activity, starting to regulate them, reviewing their means and methods. Science also influences the development of personality, directly affecting the spheres of education and ethics. On the one hand, science is presented as a necessary authoritative condition for further progress, on the other hand, the rapid progress of science poses a number of ethical problems. Within the framework of the bachelor's thesis, the problem of ideologation of science in the conditions of modern society is solved. Based on Gernot Bohme, Jürgen Habermas, Odo Marquard, Martin Heidegger, Jürgen Kritz and other philosophers on the role and state of science today, the central work problem is the ethical issues and negative consequences: The economic and political benefits of the contribution of science to governance and organization attract huge amounts of capital and neglect the moral norms of humanity.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFilozofija
dc.subjectideoloģija
dc.subjectfilozofija
dc.subjectzinātne
dc.subjectētika
dc.subjectizglītība
dc.titleZinātnes autoritāte un tās kritika: zinātnes ideoloģizācijas formas
dc.title.alternativeThe authority of science and its critique: forms of ideologation of science
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record