Jēdzienu karšu izmantošana formatīvajā vērtēšanā bioloģijas apguvē
Author
Melnalksne, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis izpētīt jēdzienu karšu izmantošanu formatīvajā vērtēšanā (FV) bioloģijas apguvē un noskaidrot, kā FV, izmantojot jēdzienu kartes, ietekmē skolēnu mācību sniegumus bioloģijā. Pētījuma empīriskajā daļā ir izveidoti un aprobēti bioloģijas stundu plāni, iekļaujot jēdzienu karšu veidošanu un izmantošanu, veikta skolotāju aptauja, apzinot viņu pieredzi FV, kā arī noskaidrota skolēnu attieksme jēdzienu karšu veidošanā un izmantošanā. Pētījuma rezultāti pierāda, ka jēdzienu karšu veidošana un izmantošana FV sekmē skolēnu izpratni par tematu, sniedz kvalitatīvu atgriezenisko saiti, tādējādi pozitīvi ietekmējot skolēnu mācību sniegumus bioloģijā. Aim of the thesis is to explore the use of formative assessment (FA) in the learning process of biology, using conceptual maps, and impact to students learning process in biology and geography. In the empirical part of thesis, biology lesson plans has been developed and approbated, including the making and use of concept maps, teachers' experience has been evaluated of implementing FA, as well as determined students attitudes towards the making and use of concept maps. The results of the reaserch show that the making and use of concept maps in FA promotes students understanding of the topic, provides qualitative feedback, thus positively influencing students learning performance in biology.