• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Medicīnas un dzīvības zinātņu fakultāte / Faculty of Medicine and Life Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diferencēts mācību process matemātikā pamatskolas klasēs

Thumbnail
View/Open
300-77578-Baltmane_Evija_eb16066.pdf (4.484Mb)
Author
Baltmane, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2020
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī bakalaura darba mērķis ir izstrādāt pedagoģiskajā darbībā pamatotu matemātikas metodisko materiālu diferencētam darbam matemātikā. Darbu veido 4 nodaļas. Pirmajā nodaļā ir izskaidrots diferenciācijas jēdziens un tā elementi. Otrajā nodaļā apskatīts diferencēts mācību process un tā piemēri. Trešajā nodaļā ir aprakstīts darba pētījums un pētījuma laikā iegūto datu apkopojums. Ceturtajā nodaļā aplūkoti un aprakstīti autores izstrādātie diferencēta mācību procesa materiāli matemātikā ar metodiskajiem ieteikumiem to īstenošanai 8. un 9. klasē.
 
The aim of this research is to develop methodological material for differentiation in mathematics classrooms. Work consists of 4 chapters. The first chapter explains the definition of differentiation and its elements. The second chapter – describes the differentiated study process and gives examples. The third chapter – focuses on research and data analysis about student learning styles. The fourth chapter – summarizes and describes differentiated learning materials for mathematics, including methodological recommendations for their implementation in grades 8 and 9.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51636
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (MDZF) / Bachelor's and Master's theses [3602]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV