Show simple item record

dc.contributor.advisorLāms, Ojārsen_US
dc.contributor.authorLočmele, Laimdotaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:10Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:10Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29103en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5172
dc.description.abstractPromocijas darbā Literatūrkritiskais naratīvs dienas presē latviešu dienas laikrakstu literatūrkritiskie naratīvi tiek analizēti ar semiotiskā komunikācijas modeļa palīdzību. Literatūrkritiskie naratīvi veido daļu no mediju kultūras komunikācijas procesa un sastāv no zīmēm – semantiskām un sintaktiskām makrostruktūrām, kas radušās semiotiskas darbības rezultātā. Makrostruktūru klātbūtne un izvietojums tekstā nosaka laikrakstu literatūrkritiskā teksta tipus. Promocijas darbā analizētie preses teksti sistematizēti, veidojot sešus tipus: grāmatu recenzijas, īsās ziņas, intervijas, blogus, garākus avīžrakstus un interneta komentārus. Lasītājs uztver dažādu tekstu tipu strukturālo veidojumu un atbilstoši tam izvēlas lasīšanas stratēģiju. Lai izvēlētos pareizu lasīšanas stratēģiju un efektīvi interpretētu tekstu, nepieciešams, lai lasītājs būtu aktīvs un kompetents komunikācijas procesa dalībnieks.en_US
dc.description.abstractDissertation provides a semiotic analysis of literary critical narratives in Latvian daily press. Literary critical narratives are a part of media culture communication process and consist of signs – semantic and syntactic macrostructures which have developed as a result of semiotic action. The presence and placement of macrostructures within the text determines the literary critical text types. The literary critical newspaper texts are systematized into six types: book reviews, short news items, interviews, blogs, features and internet comments. The reader perceives the structure of different types and selects the reading strategies according to the type. In order to select the right reading strategy and effectively interpret the text, the reader must be an active and competent participant of the communication process.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiteratūrzinātneen_US
dc.subjectLiteratūras teorijaen_US
dc.subjectpreses naratīvi
dc.subjectsemiotiskais komunikācijas modelis
dc.subjectmediju kultūra
dc.subjectperiodikas literatūrkritisko tekstu tipi
dc.subjectsemantiskās un sintaktiskās makrostruktūras
dc.subjectlasīšanas stratēģija
dc.subjectLiterary theory
dc.subjectpress narratives
dc.subjectsemiotic model of communication
dc.subjectliterary critical text types in periodicals
dc.subjectsemantic and syntactic macrostructures
dc.subjectreading strategies
dc.titleLiteratūrkritiskais naratīvs dienas presēen_US
dc.title.alternativeLiterary critical narrative in latvian daily pressen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record