Show simple item record

dc.contributor.advisorŠteinberga, Iveta
dc.contributor.authorFreijs, Mikus
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:12:45Z
dc.date.available2020-07-01T01:12:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other77183
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51868
dc.description.abstractTransporta radītais trokšņa piesārņojums ir kļuvis par aktuālu 21. gadsimta problēmu, kas skar miljoniem cilvēku visā pasaulē. Paaugstināts trokšņa piesārņojums ir saistīts ar dažādiem veselības riskiem, piemēram, miega traucējumiem un dažādām sirds un asinsvadu slimībām. Dzelzceļa transports ir videi draudzīgāka transporta alternatīva, bet tas izraisa būtisku trokšņa piesārņojumu un ir relatīvi izplatīts trokšņa piesārņojuma avots. Bakalaura darbā veikts dzelzceļa trokšņa piesārņojuma novērtējumus Rīgā, Krievu salas apkārtnē. Novērtējums veikts, izmantojot „Kopējās trokšņa novērtēšanas metodes ES” (CNOSSOS-EU) projekta noteiktos ietvarus un matemātiskās formulas, kas ir harmonizētas trokšņa piesārņojuma novērtēšanas metodikas pamatā. Metodika tika piemērota trokšņa līmeņa modelēšanai konkrētos punktos, Krievu salā un tās apkārtnē. Aprēķini veikti saskaņā ar metodikā noteiktajiem standarta laikapstākļiem, kā arī Latvijai raksturīgajiem vidējiem meteoroloģiskajiem apstākļiem vasaras un ziemas sezonā. Iegūtie rezultāti tika salīdzināti ar Latvijā noteiktajiem Ministru kabineta 07.01.2014. noteikumos Nr. 16 trokšņa robežlielumiem.
dc.description.abstractTransport caused noise pollution is an important environmental issue of the 21st century, affecting millions of people worldwide. Increased noise pollution is associated with various health risks, such as sleep disorders and cardiovascular diseases. Railway transport is an environmentally friendly transport alternative, however, it causes significant noise pollution in it’s vicinity and is a relatively common source of noise pollution. An assessment of railway noise pollution in Riga near Krievu sala neighbourhood was carried out using the frameworks and mathematical formulas defined by the Common Noise Assessment Methods in Europe (CNOSSOS‐EU) project guidelines, which is the basis for a harmonized noise assessment methodology. The methodology was applied to model the noise level at specific location points in Krievu sala neighbourhood and its surroundings. The calculations were done in accordance with the standard weather conditions specified in the methodology, as well as the average summer and winter meteorological conditions, typical for Latvia. The results were compared with the permitted noise limits, specified in Latvia by the Cabinet of Ministers Regulation No. 16.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVides zinātne
dc.subjecttrokšņa piesārņojums
dc.subjectdzelzceļa troksnis
dc.subjecttrokšņa novērtējums
dc.subjectmodelēšana
dc.titleDzelzceļa radītā trokšņa piesārņojuma novērtējums Rīgā, Krievu salas apkārtnē
dc.title.alternativeRailway noise assessment in Riga Krievu sala neighborhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record