Show simple item record

dc.contributor.advisorKrišjāne, Zaigaen_US
dc.contributor.authorBurgmanis, Ģirtsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:12Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:12Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other33043en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5190
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractJauniešu ikdienas mijattiecības ar ģeogrāfisko vidi ir nozīmīgs pētījuma objekts cilvēka ģeogrāfijā. Mijattiecības ar ģeogrāfisko vidi raksturo vairākas izpausmes formas, no kurām nozīmīgākā ir telpiskā izturēšanās un pieredzētās ģeogrāfiskās telpas kognitīvās struktūras veidošanās. Promocijas darbs ir veltīts jauniešu telpiskās kognīcijas attīstības un telpisko zināšanu apguves izpētei ikdienas aktivitāšu norises Rīgas pilsētas publiskajā telpā rezultātā. Pētījumā aplūkotas divas jauniešu ikdienas dzīvēs aktuālas vides - dzīvesvietas teritorija un pilsētas centrs. Iegūtie rezultāti parāda, ka jauniešu sociālo dzīvju veidošana paradumi un pārvietošanās ikdienas kontekstā, kā arī sociāldemogrāfiskie raskturlielumi ir cieši saistīta ar pilsētas ģeogrāfiskās telpas kognitīvās struktūras veidošanos un telpisko zināšanu apguvi.en_US
dc.description.abstractYoung people's daily interaction with the geographical environment is an important study in the field of human geography. Interactions with the geographical environment are a part of broad and diverse concept primary linked to a spatial behavior and spatial cognition development of experienced environment. Doctoral dissertation is devoted to the research of the effect of young people’s activities in urban environment on development of young people’s spatial cognition and acquisition of spatial knowledge. The study considers two important spatial domains in lives of young people - home area and city centre. Results show that the young people’s daily manifestations of social lives, travel behavior as well as sociodemographic characteristics have an effect on development of spatial cognition and acquisition of spatial knowledge.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCilvēka ģeogrāfijaen_US
dc.subjecttelpiskā izturēšanās
dc.subjecttelpiskā kognīcija
dc.subjectYouth (Social life and customs)
dc.subjectspatial behavior
dc.subjectspatial cognition
dc.titleJauniešu ģeogrāfiskās telpas kognitīvā struktūra un aktivitātes pilsētāen_US
dc.title.alternativeCognitive structure of space and youth activities in cityen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record