Gramatikas kompetences attīstīšana B2 līmenī: mācību grāmatu analīze
Author
Štāls, Alans
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mācību grāmatām ir liela nozīme svešvalodu stundās, jo tās nodrošina skolotājus un skolēnus ar jau gataviem mācību materiāliem. Šī pētījuma mērķis ir analizēt dažāda veida gramatikas uzdevumus četrās angļu valodas mācību grāmatās B2 līmenī. Mērķa sasniegšanai tiks veikta satura analīze, kurā tiks analizētas četras mācību grāmatas no “Insight” un “Solutions” sērijām un aptaujas pētījums, kurā tiks apkopoti septiņi skolotāju viedokļi par analizētajām grāmatām. Pētījumā tika konstatēts, ka abās sērijās vairums gramatikas uzdevumu ir produktīvā tipa, ar kuriem attīsta rakstīšanas prasmes. Tika secināts, ka “Solutions” grāmatās ir vispārīgs pārskats par gramatikas tēmām, savukārt “Insight” sērijā ir padziļinātāks gramatikas apskats. Aptaujā tika noskaidrots, ka skolotāji ir apmierināti ar konkrētajām mācību grāmatām, taču gramatikas tēmu atkārtošanas nolūkos tiek izmantoti papildus materiāli. Atslēgas vārdi: mācību grāmatas iezīmes, uzdevumu veidi, skolotāju viedokļi, runas daļas, sintakse The role of coursebooks have a large impact in language teaching, as they provide ready-made material for teachers and students. The purpose of this research is to analyse tasks developing grammatical competence at B2 level in four English coursebooks. It will be accomplished through content analysis and survey research, in which four coursebooks from Insight series and Solutions series will be analysed and seven teachers’ opinions regarding the analysed books will be comprised. The study found that in both series most of the grammar tasks were of productive tasks, which develop writing skills. It was concluded that Solutions have more of a general overview of the grammar topics, whereas Insight have more of an in-depth look. Although all teachers are satisfied with the coursebooks, they use additional materials for revision purposes. Key words: features of coursebook, types of tasks, teachers’ opinions, parts of speech, syntax