Show simple item record

dc.contributor.advisorBeļicka, Līga
dc.contributor.authorLisovska, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:14:20Z
dc.date.available2020-07-01T01:14:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76444
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51931
dc.description.abstractAizvien vairāk aktualizētā sociālā atbildība un izpratne par vides jautājumiem ne tikai veido globālās izmaiņas sociālo tīklu lietotāju paradumos un uzvedībā, bet arī nosaka īpašu digitālo diskursu. Šis pētījums aplūko īpašības vārdu dažādību cilvēka-vides attiecību diskursā. Tamdēļ šī darba mērķis bija izpētīt īpašības vārdu tipus un to lietojumu ar vides jautājumiem saistītā saturā dažādās sociālo mediju platformās. Pētījums tika veikts, izmantojot kvalitatīvo teorētisko materiālu analīzi, pārraudzītu korpusa iegūšanu, marķēšanu ar datora palīdzību un kvantitatīvu īpašības vārda biežuma analīzi. Pētījumam izvēlētajā tekstu korpusā tika konstatēti 7% īpašības vārdu, kuri pārstāvēja visas 22 apakškategorijas. Visbiežāk minētie īpašības vārdu apakštipi: lietvārda bāzes, vienkāršas uzbūves, nevispārināmas/bināras formas. Lielākajā daļā gadījumu sakarības bija iespējams saskatīt gan organizācijas, gan platformas ietvaros.
dc.description.abstractTrending social responsibility and awareness of the environmental impact have globally changed the habits and behaviour of social network users, and, consequently, have shaped a digital discourse of its own. This study explores the diversity of adjectives in the discourse of human–environment relations. Thus, the aim of this paper was to explore the types of adjectives and their use in the content of various social media platforms promoting environmental issues. The study was carried out using qualitative literature analysis and supervised mining of corpus, computer-aided tagging and quantitative analysis on token frequency. The research revealed that 7% of the corpus is constituted by adjectives of all 22 subtypes. The most common subtypes found were the noun-based, simply structured, non-gradable/binary ones. In most cases, the patterns were traceable both in the level if a profile and a platform.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectadjectives
dc.subjecttypology of adjectives
dc.subjectenvironmental discourse
dc.subjectsocial media
dc.subjectcorpus linguistics
dc.titleĪpašības vārdu lietojums sociālo tīklu medijos ar vides jautājumiem saistītajos ierakstos
dc.title.alternativeUse of Adjectives in Social Media Network Materials Promoting Environmental Issues
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record