Show simple item record

dc.contributor.advisorApse, Vineta
dc.contributor.authorŠirokaja, Nikola
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2020-07-01T01:14:23Z
dc.date.available2020-07-01T01:14:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other76509
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/51933
dc.description.abstractMūsdienās globālā ekonomika sniedz ļoti dažādas iespējas starptautiskai sadarbībai. Šie procesi ir savstarpēji saistīti, izmantojot saziņu kā instrumentu pušu savstarpējo kontaktu nodibināšanai. Pētījuma mērķis bija analizēt biznesa komunikācijas principus dažādās kultūrās un noteikt komunikācijas barjeru pārvarēšanas iespējamās metodes. Pirmos starpkultūru komunikācijas analīzes pētījumus ieviesa Hofstede (1960), Hall (1976), Bennet (1993) un citi. Pētījumā izmantota kvalitatīvā pētījuma pieeja. Kā galveno metodi primāro informācijas avotu iegūšanai izmantoja padziļinātu interviju. Pētījuma secinājumi parādīja, ka veiksmīgas starpkultūru komunikācijas pamatprincipi ir saistīti ar vispārēju izpratni par komunikācijas pušu kultūras īpašībām, neitralitāti pret etniskajām un reliģiskajām atšķirībām, kā arī ar politiskajiem un personīgajiem uzskatiem. Starpkultūru kompetences attīstīšana ir veiksmīgas starpkultūru komunikācijas būtisks aspekts.
dc.description.abstractNowadays, the global economy provides a wide variety of opportunities for international cooperation. The research aim was to analyse the business communication principles across cultures and determine the possible techniques of overcoming communication barriers. The first studies of cross-cultural communication analysis were introduced by Hofstede (1960), Hall (1976), Bennet (1993), and others. The research used the qualitative research approach. An in-depth interview was used as a main method to get primary sources of information. The research conclusions highlighted that the basic principles of successful cross-cultural communication are related with the overall awareness of the cultural characteristics of communication parties, neutrality to ethnic and religion differences, as well as to political and personal views. An essential aspect of a successful intercultural communication is the development of intercultural competence.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectlietišķā komunikācija
dc.subjectstarpkultūru komunikācija
dc.subjectkomunikācijas barjeras
dc.subjectbusiness communication
dc.subjectcross-cultural communication
dc.titleLietišķā komunikācija starp kultūrām: komunikācijas barjeras
dc.title.alternativeBusiness Communication across Cultures: Communication Barriers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record