Runas prasmju attīstība vācu valodas kā svešvalodas (DaF) mācību stundās. Metožu un vingrinājumu analīze iesācējiem
Author
Gutāne, Mairita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Blumberga, Ieva
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Runas prasmju attīstība vācu valodas kā svešvalodas (DaF) mācību stundās. Metožu un vingrinājumu analīze iesācējiem”. Darba mērķis ir izpētīt runas prasmes attīstību vācu valodas kā svešvalodas (DaF) nodarbību programmā, kā arī novadīt mācību stundu skolā 16 – 17 gadu veciem izglītojamiem, izmantojot mācīšanās metodes un vingrinājumus iesācējiem. Teorētiskajā daļā apkopota informācija par komunikācijas prasmi un tās mērķi un vietu, runas prasmes attīstību mācību lekcijās un grūtību pārvarēšanu, kā arī salīdzināta runas prasme ar pārējām prasmēm. Praktiskajā daļā ir aplūkotas dažādas metodes un vingrinājumi orālās prasmes uzlabošanai, kuras tiks arī izmantotas un apspriestas iepriekš izplānotā mācību nodarbībā. Ieplānotās mācību nodarbības scenārijs arī ir norādīts praktiskajā daļā. Darba gaitā izglītojamie tika iepazīstināti ar noderīgiem vingrinājumiem runas prasmes attīstībai svešvalodā. Pētījuma rezultātā gūts skaidrs priekštats par to kādi plusi un mīnusi ir katram mācību uzdevumam, kādi vingrinājumi izglītojamiem labāk patika un padevās un kas turpmāk ir jāņem vērā, lai panāktu uzlabojumus. Pētījumā izmantotā literatūra tika izmantota grāmatu formātā un no interneta. The theme of Bachelor’s thesis is “Development of speaking skills in German as a Foreign Language (DaF) teaching. Analysis of methods and exercises for beginners”. The purpose of this work is to study the development of speaking skill in German as Foreign language (DaF) teaching, as well as to conduct a lesson at a school for 16 – 17 years old learners, using learning methods and exercises for beginners. The theoretical part summarizes information on communication skills and their purpose and place, the development of speech skills in lectures and overcoming difficulties, as well as compares speech skills with other skills. The practical part deals with a variety of methods and exercises to improve oral skills, which will also be used and discussed in a pre-planned learning lesson. The scenario for the scheduled lesson is also listed in the practice part. In the course of the work, the learners were introduced to useful exercises for the development of speech skills in the foreign language. The results of the research gave a clear idea of the pros and cons of each learning task, what exercises the learners liked and worked with better and for future reference what should be taken into account in order to achieve improvements. The literature used in the study was used in book format and from the Internet.