Show simple item record

dc.contributor.advisorPurgailis, Mārisen_US
dc.contributor.authorRomele, Lindaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:56:17Z
dc.date.available2015-01-12T06:56:17Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other40325en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/5225
dc.description.abstractPromocijas darba mērķis ir novērtēt izglītības ietekmi uz darba samaksu un darba produktivitāti indivīda un sabiedrības līmenī Latvijā, kā arī izstrādāt priekšlikumus izglītības nozīmes paaugstināšanai un atdeves novērtējuma lietošanai. Lai novērtētu izglītības privāto atdevi, tiek izmantota Mincera ienākumu funkcija, kā arī profesora E. de la Fuentes metodoloģija. Novērtējot sociālo atdevi, autore aprēķināja vīriešu un sieviešu (ar augstāko izglītību) cilvēkkapitālu laika posmā no 2000. līdz 2010. gadam un iegūtos rezultātus lietoja ražošanas funkcijā, aprēķinot izglītības ietekmi uz darba produktivitāti. Autore aprēķināja, ka recesijas periodā izglītības nozīme pieaug, kas vienlaikus norāda uz lielākām darba samaksas atšķirībām starp strādājošajiem ar dažādiem izglītības līmeņiem. Izglītības privātā atdeve augstākajā izglītībā pārsniedz vairāk nekā divas reizes atdevi no vidējās izglītības. Rezultāti liecina, ka sieviešu cilvēkkapitāla pieaugums pozitīvi ietekmē darba produktivitāti.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this Ph.D. thesis is to evaluate the impact of education on work salary and labour productivity at an individual and societal level in Latvia and to present suggestions for financing the education system. The Mincer earnings function and Professor Angel de la Fuente’s methodology are applied in estimating the private rate of return. The author estimates the human capital of women and men with higher education during 2000 – 2010 and applies the results in a regression model to estimate the impact of education on labour productivity and consequently on the social rate of return to education. The author estimated that during the period of recession the value of education has increased, and that indicates greater differences in work salary between employees with different education levels. The author estimates that the private rate of return from higher education is twice as high as the rate of return from secondary education in 2010. Results indicate that increase of female human capital has positive impact on the labour productivity.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomikaen_US
dc.subjectcilvēkkapitāls
dc.subjectizglītības privātā un sociālā atdeve
dc.subjectLatvian economy
dc.subjecthuman capital
dc.subjectprivate and social rate of return
dc.titleIzglītības privātās un sociālās atdeves novērtējums Latvijāen_US
dc.title.alternativeThe evaluation of private and social rates of return to education in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record