Now showing items 1-11 of 11

    • Alfrēda Tarska loģiskās izrietēšanas koncepcija 

      Zavelis, Emīls (Latvijas Universitāte, 2021)
      Darbā izvirzītais jautājums ir: ‘Vai Tarskim ir izdevies ievērot metafiziskā un metodoloģiskā nošķīrumu?’ Atbilde, līdz kurai nonāku darba gaitā skan: ‘Gandrīz.’ Citiem vārdiem, darba mērķis ir parādīt, ka Tarska metafiziskais ...
    • Bezjēdzīgu un nejēdzīgu propozīciju nošķīrums: metafizikas loma Ludviga Vitgenšteina agrīnajā filozofijā 

      Babincevs, Toms (Latvijas Universitāte, 2023)
      Maģistra darba mērķis ir, iepretim noteiktu Vitgenšteina agrīnās filozofijas interpretu izpratnei par bezjēdzīgu un nejēdzīgu propozīciju nošķīrumu, piedāvāt plašāku nejēdzīgā formulējumu, kas varētu reabilitēt un skaidrot ...
    • Frēges 'patiesība': divas noteiksmes 

      Stepiņš, Tomass (Latvijas Universitāte, 2022)
      Rakstā “Doma” Frēge secina, ka jebkāds mēģinājums definēt patiesību ir lemts neveiksmei. Bakalaura darba mērķis ir parādīt, ka patiesības nedefinējamība ir savienojama ar Frēges agrākajiem centieniem skaidrot patiesības ...
    • Improvizēta skaņdarba ontoloģiskais statuss 

      Vīksne, Adele (Latvijas Universitāte, 2024)
      Bakalaura darbs ir veltīts improvizācijas problēmai mūzikas ontoloģijā. Mūzikā improvizācija ir spontāna mūzikas radīšana izpildījuma brīdī, tomēr tās statusa noteikšanu apgrūtina improvizācijas daudzveidība. Bakalaura ...
    • Konceptuālās mākslas nojēguma un mākslas darbu izvērtēšanas problemātiskums 

      Pūre, Paula Aleksandra (Latvijas Universitāte, 2022)
      Bakalaura darbā veiktā pētījuma aizsākums ir neizpratne par darbiem laikmetīgās un konceptuālās mākslas izstādēs. Izmantojot A. Danto un D. Deivija izstrādāto teorētisko ietvaru, kā arī citu konceptuālās mākslas pētnieku ...
    • Mākslas darba identitāte un interpretācija Artura Danto mākslas teorijā 

      Muižniece, Justīne Tīna (Latvijas Universitāte, 2024)
      Bakalaura darba mērķis ir izvērtēt argumentus, kas balsta A. Danto pārliecību, ka objekts ir mākslas darbs tikai tad, ja objektam ir "neredzamā daļa" - ar aci nesaskatāma īpašība, kas paredz mākslas pasauli - mākslas ...
    • Mākslīgais intelekts un māksla: nolūka loma mākslas darba tapšanā un interpretācijā 

      Rudzītis, Toms (Latvijas Universitāte, 2024)
      Bakalaura darba “Mākslīgais intelekts un māksla: nolūka loma mākslas darba tapšanā un interpretācijā” mērķis ir noskaidrot, vai ģeneratīvā mākslīgā intelekta (MI) radītos darbus var uzskatīt par mākslu un MI - par mākslinieku, ...
    • Mākslīgā intelekta ģenerēto fotoreālistisko attēlu aura 

      Zālīte, Daniela (Latvijas Universitāte, 2024)
      Maģistra darbā, izmantojot Valtera Benjamina pieteikto auras koncepciju, tiek aizstāvēta tēze, ka mākslīgā intelekta (MI) ģenerētiem fotoreālistiskiem attēliem, kas iecerēti kā mākslas darbi, piemīt aura. Tēzes pierādījums ...
    • Normatīvu patiesību iespējamības problēma: D. Parfita risinājums 

      Rāzna, Edgars (Latvijas Universitāte, 2019)
      Darbā aplūkots jautājums par normatīvu patiesību iespējamību un saistībā ar to izvērtēta Dereka Parfita tēze, ka pastāv objektīvas nereducējami normatīvas patiesības, no kurām dažas ir morālas patiesības. Darbā argumentēts, ...
    • Nozīme, kategorizācija un patiesība Aristoteļa semantikas koncepcijā 

      Rotkale, Līva (Latvijas Universitāte, 2006)
      Mana maģistra darba “Nozīme, kategorizācija un patiesība Aristoteļa semantikas koncepcijā” mērķis ir (1) aplūkot Aristoteļa semantiku, ieskicējot nozīmes, kategorizācijas, patiesības izpratni, un (2) izvērtēt kognitīvi ...
    • Vienaldzīgas un negatīvas estētiskas pieredzes Noela Kerola estētikas teorijā 

      Karlsone, Linda (Latvijas Universitāte, 2024)
      Tradicionālās estētikas koncepcijas neiekļauj vienaldzīgas un negatīvas pieredzes estētisko pieredžu lokā, jo par estētiskās pieredzes objektiem tiek uzskatīti tikai veiksmīgi mākslas darbi – tie raisa patiku vai pieredzi, ...