Intertekstualitātes elementi "Uncharted" spēļu sērijā
Author
Lūsis, Oto Renārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Lapa, Lauma Terēze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētnieciskā darba tēma ir saistīta ar intertekstualitātes elementu analīzi Sony PlayStation ekskluzīvās videospēļu triloģijas ‘Uncharted: The Nathan Drake Collection’, konkrēti ‘Uncharted: Drake’s Fortune’, ‘Uncharted 2: Among Thieves’ un ‘Uncharted 3: Drake’s Deception’ videospēļu stāstījumā. Šī pētījuma mērķis ir uzzināt uz kādiem citiem tekstiem atsaucās spēles stāstījums un kāda ir intertekstualitātes funkcija šo spēļu stāstījumos. Pētījuma rezultāti liecina, ka videospēles autori izmanto vēsturisku personu rakstus, citātus, biogrāfiju un sabiedrībā, un kultūrā zināmas leģendas kā pamatu aizraujošu bagātību meklējumu stāstījumiem, kas veiksmīgi palīdz videospēles patērētājam aizbēgt jeb iegremdēties video spēles stāstījuma pasaulē. Intertekstualitāte stāstījumā visbiežāk izpaužas caur citātiem un alūzijām. The theme of the research is concerned with the analysis of intertextuality in the narrative of Uncharted: The Nathan Drake Collection - a video game trilogy consisting of Uncharted: Drake’s Fortune, Uncharted 2: Among Thieves, and Uncharted 3: Drake’s Deception. The purpose of the research is to find out what texts do the video game narratives refer to and what is the function of intertextuality in the narrative of the games. The results of the research indicate that the authors of the video game construct the game’s narrative using intertextuality, by referencing the writings, quotes, and biographies of historical figures, and popular myths and legends to create a thrilling and immersive narrative. Intertextuality, in the game, is most commonly expressed through the use of quotations and allusions.