• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Akadēmiskās angļu valodas vārdu krājuma apguves paņēmieni

Thumbnail
View/Open
306-82315-Kucherenko_Polina_pk17021.pdf (1.510Mb)
Author
Kucherenko, Polina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir akadēmiskās angļu valodas vārdu krājuma apguves paņēmieni. Darba mērķis ir noteikt, kuras mācību stratēģijas augstskolu studenti izmanto akadēmiskās leksikas apguvē, Kā arī, lai noteiktu šo stratēģiju izmantošanas biežumu un vai ir atšķirība starp mācību stratēģiju izvēli studentu no dažādām studiju programmām vidū. Teorijas un datu analīzei tika izvēlēta kvantitatīva un kvalitatīva metode. Turklāt analīze noteica, ka tiešas mācīšanas stratēģijās atmiņas stratēģijās vispopulārākā bija revīzija, kognitīvajā bija prakse, kompensācijā tā bija gudra minēšana, un netiešajās stratēģijās metakognitīvajā vispopulārākā bija mācību organizēšana un plānošana, afektīvajā bija uzmundrinot sevi, un sabiedriskajā tā bija sadarbība ar citiem.
 
The purpose of the bachelor thesis is Learning Strategies for Expanding English Academic Vocabulary is to determine which learning strategies do university students use in academic vocabulary acquisition, how frequently they use these strategies. As well as, whether there is any difference between learning strategies selection among students from different study programs. The methods selected for the analysis of theory and data is a mixed quantitative and qualitative analysis. The analysis determined that in direct learning strategies the most popular in memory strategies was revision, in cognitive was practice, in compensation it was guessing intelligently, and in indirect strategies the most popular in metacognitive was arranging and planning learning, in affective was encouraging oneself, and in social it was cooperating with others.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56017
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6030]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV