Eifēmismu lietojums paziņojumos presei
Author
Kuricina, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Preses relīze ir efektīvs saziņas līdzeklis uzņēmējdarbībā, kuru izmanto svarīgas informācijas nodošanai ieinteresētajām personām, un tas ir kļuvis īpaši efektīvs krīzes laikā, kad auditorija ir jāpārliecina par uzņēmuma labklājību. Šajā darbā ir apskatīta eifēmismu izmantošana krīzes laikā izdotajos paziņojumos presei, ir pētīti visbiežāk izmantotie veidi, kā piešķirt parastiem vārdiem eifēmisku nozīmi, un analizēts veids, kā eifēmismi ietekme valodu paziņojumos presei. Darbā tiek pētīts arī veids, kā eifēmismi palīdz uzņēmumiem ietekmēt lasītājus un viņu krīzes uztveri. Kvantitatīvās un kvalitatīvās izpētes rezultāti parādīja, ka izaicinošos laikos savos paziņojumos presei uzņēmumi mēdz izmantot eifēmismus, sevišķi runājot par tādām tēmām kā, piemēram, nauda, finanses, nodarbinātība. Tika arī atzīmēts, ka tiek izmantoti dažādi eifēmismu veidojošie modeļi, kuru rezultātā rodas vairākas vārdu radošas, jaunas eifēmiskas nozīmes. A press release is an effective business communication tool that is used to deliver newsworthy information to stakeholders, and it has proven to be especially effective during crisis times, when the audience has to be reassured of the well-being of the company. This paper examines the use of euphemisms in press releases issued during crises, explores the most often used ways to create euphemistic meanings of the conventional words, and analyzes the way euphemisms influence the language of press releases. The paper also explores the way euphemisms help companies affect the readers and their perception of the crisis. The results of quantitative and qualitative examination have shown that companies tend to use euphemisms in their press releases during challenging times, especially when speaking about issues like money, finance, employment. It was also noted that various euphemism-creating patterns are used, which results in a number of creative, novel euphemistic expressions.