• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mnemoniskie paņēmieni drukātajos sludinājumos

Thumbnail
View/Open
306-82703-Kovalevskis_Dins_dk16064.pdf (666.7Kb)
Author
Kovaļevskis, Dins
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās reklāmas tiek lietotas, lai ietekmētu patērētāju lēmumu pieņemšanu, un tajās tiek lietotas dažādas reklāmas metodes. Līdztekus citām metodēm, reklāmās tiek lietoti arī mnemoniskie paņēmieni, kas palīdz labāk atcerēties reklāmas tekstus. Šī darba mērķis ir izpētīt mnemoniskos paņēmienus un analizēt mnemonisko paņēmienu biežumu Lielbritānijas laikrakstos, izmantojot kvalitatīvās un kvantitatīvās pētījumu metodes - diskursa un biežuma analīzi. Kopumā tika analizēti četrpadsmit laikraksti, lai tajos atrastu mnemonisks ierīces. Šī pētījuma rezultāti apstiprina, ka 61 no 247 laikrakstu reklāmām ir mnemoniskie paņēmieni, visos 14 Lielbritānijas laikrakstos katrā laikraksta numurā ir vismaz 3 vai vairāk mnemoniskie paņēmieni. Visizplatītākais mnemoniskais paņēmiens, kas atrodams visās reklāmās, ir atkārtošana.
 
Nowadays advertisements are used to influence the decision making of consumers and they - ads apply various advertising techniques. Among other techniques, advertisements also make use of mnemonic devices that aid in better recollection of the advertisement texts. The goal of this thesis is to study mnemonic devices and analyze frequency of mnemonic devices in British newspapers by applying qualitative and quantitative research methods - discourse and frequency analysis. In total fourteen newspapers were analyzed in order to find mnemonic devices within them. The results of this research confirm that 61 of 247 newspaper advertisements have mnemonic devices, all 14 British newspapers have at least 3 or more mnemonic devices in each newspaper issue. The most common mnemonic device found in all advertisements is repetition.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56048
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV