Lietišķo rakstu par TikTok leksiskās īpatnības
Author
Jafanova, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Tiktok sociālo mediju uzmanības centrā kļuva 2020. gada jūnijā-septembrī, kad notika konflikts ar Donaldu Trampu, un riskēja tikt aizliegta ASV tirgū, jo tā piederēja Ķīnas uzņēmumam un pastāvēja bažas par datu privātumu. Šo aktuālo tēmu apsprieda vairāki ziņu portāli, taču konflikts nav izpelnījies akadēmisku interesi. Tāpēc darba mērķis ir izpētīt lietišķo rakstu par Tiktok leksiskās īpatnības. Tā kā ziņu vērtības tiek interpretētas, izmantojot leksiskas iezīmes, pētījums koncentrējas uz The Economist un Forbes atlasītā 10 lietišķo rakstu krājuma leksisko analīzi un salīdzina secinājumus. Analīze parādīja, ka tiešsaistes ziņu portāliem ir līdzīgs viedoklis par Tiktok konfliktu ar Donaldu Trampu un ir maz atšķirību leksisko iezīmju lietošanā, lai interpretētu ziņu vērtības. Tiktok became the centre of media attention in June-September 2020 when the conflict with Donald Trump took place and fell at risk of being banned in the US because of its Chinese ownership and data privacy concerns. This hot topic was addressed by multiple news portals, but the conflict has not received any academic interest. Therefore, the paper aims at examining the lexical peculiarities of the business articles about Tiktok. As news values are construed through lexical features, the research focuses on a lexical analysis of the selected corpus of 10 business articles found on The Economist and Forbes and compares the findings. The analysis demonstrated that online news portals have a similar point of view on the Tiktok conflict with Donald Trump and there are few differences in the use of lexical features to construe news values.