Stilistiskie izteiksmes līdzekļi pārtikas produktu reklāmas plakātos
Autor
Bondarenko, Dana Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Lapa, Lauma Terēze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tiek pētīti stilistiski līdzekļi ar pārtiku saistītās drukas reklāmās. Reklāma ir īpaši nozīmīga un izplatīta mūsdienu sabiedrībā, tāpat kā nepieciešamība pēc zinātniskiem pētījumiem un izpratne par tās ietekmes sfērām, kas lielā mērā nosaka reklāmas tekstu lingvistiskās un stilistiskās iezīmes. Darbā tiek pētīti stilistiski pārtikas produktu reklāmas līdzekļi, ko izmanto vadošie starptautiskie pārtikas mazumtirgotāji, kas darbojas Latvijas tirgū. Pētījuma rezultāti tika apkopoti un analizēti, izmantojot nejaušas izlases metodi materiāla atlasei un strukturālās analīzes metodi, kas ļāva šī darba autoram veikt secinājumus, kas pierādīja, ka stilistiskie līdzekļi tiek plaši izmantoti pārtikā saistītās drukātās reklāmas. Lai reklamētu produktus tirgū, reklāmas speciālisti izmanto gandrīz visu stilistisko līdzekļu komplektu. Dati, kas iegūti, izmantojot nejaušas izlases metodi, norāda, ka īpašu stilistisko paņēmienu izmantošana ir savstarpēji saistīta ar reklāmas konkrētajiem mērķiem. Pētījuma rezultātus var izmantot ne tikai veicot reklāmas teksta valodas analīzi. Rezultātiem ir praktiska nozīme specifisku reklāmas materiālu ražošanā. The bachelor thesis researches stylistic means in food related print advertisements. Advertising is highly significant and prevalent in modern society, as well as the need for scientific research and understanding of the spheres of its influence, which largely determine the linguistic and stylistic features of advertising texts. The current paper touches upon stylistic means of advertising for food products by leading international food retailers, which are acting in the Latvian market. The results of the study were gathered and analyzed using the method of random sampling for the selection of material, and the method of structural analysis, which allowed the author of the current paper to make findings, that proved that stylistic means are widely used in food related print advertisements. In order to promote products on the market, advertising specialists use almost the entire set of stylistic means. The data obtained by the method of random sampling indicate that the use of specific stylistic techniques is interconnected with the specific goals of advertising. The research results can be used not only when carrying out the language analysis of the advertising text, but are of practical importance in the production of specific promotional materials.