Simbolu izmantojums Bonga Džunho filmā „Parazīts”
Author
Moralesa-Harrisa, Adelaida
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Li, Sanggum
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba nosaukums ir „Simbolu izmantojums Bonga Džunho filmā „Parazīts””. Kopš filmas „Parazīts” ekranizācijas, tā ir piesaistījusi sev lielu uzmanību ar savu sižeta izklāstu un daudzajām nominācijām kino festivālos kā pirmā filma, kas nav angļu valodā un ieguvusi galvenās nominācijas. Šajā darbā tiek aplūkota filma „Parazīts”, kas ir piesaistījuši cilvēku uzmanību visā pasaulē. Uzsvars šajā darbā tiek likts uz kinematogrāfijas simbolu izmantojumu filmā „Parazīts”, filmas ietekmi uz pasaules kultūru, kā arī, ko par šīs filmas fenomenu domā pats filmas režisors Bongs Džunho un pasaules plašsaziņu mēdiji. Bakalaura darbs ir sadalīts trīs daļās. Katrā daļā ir 2-3 nodaļas un katrai nodaļai ir 2-7 apakšnodaļas. Pirmajā darba daļā tiek apskatīti kinematogrāfijas simbolu pamati un to pielietojuma veidi, kā arī Dienvidkorejas kinematogrāfijas vēsture, lai labāk izprastu valsts kino mākslas kultūru. Darba izstrādes procesā tika secināts, ka Dienvidkorejas vēsture un valsts attīstības gaita, neapšaubāmi, ir ietekmējušas valsts kino mākslu. Otrajā daļā tika smalkāk izpētīta un analizēta filma „Parazīts” un tajā atrodamie simbolisma veidi, kā arī direktora Bonga Džunho skaidrojumi par filmas idejas rašanos un tapšanas procesu. Tostarp arī tika izpētīti faktori, kuri ietekmēja filmas vispasaules popularitāti. Darbā tika secināts, ka filmu direktora Bonga Džunho radītā filma „Parazīts” ir iezīmējusi jaunu laikmetu kinematogrāfijā un piesaistījusi vēl lielāku vispasaules uzmanību Dienvidkorejai un tās kultūrai. The title of this bechelor’s thesis is “The Use of Symbols in Bong Joon-ho’s Film “Parasite””. Since the screening of Bong Joon-ho’s film “Parasite”, the film has attracted a lot of attention with its storyline and numerous nominations at film festivals, in particular as the first non-English film to win major nominations at the Academy Awards. This work examines, the film “Parasite”, which has attracted the attention of people around the world. The emphasis in this work is on the use of cinematographic symbols in the film, the impact of the film on world culture, as well as what the director, Bong Joon-ho, himself and the mass media think about the phenomenon of this film. This thesis is divided into three main parts. Each part has 2-3 chapters and each chapter has 2-7 subdivisions. The first part of the work discusses the basics of cinematographic symbols and ways of their application, as well as the history of South Korean cinematography, in order to better understand the country's cinema art culture. In the process of writing the work, it is concluded that the history of South Korea and the course of the country's development, have undoubtedly, influenced the art of its cinema. In the second part, the film "Parasite" and the types of symbolism found in it was more thoroughly studied and analyzed, as well as the director Bong Joon-ho’s comments about the emergence of the idea of the film and the process of taping it. Additionally, the factors that influenced the worldwide popularity of the film were also studied. The work concludes that the film “Parasite”, created by film director Bong Joon-ho, has marked a new era in cinematography and attracted even more global attention to South Korea and its culture.