Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vita
dc.contributor.authorJansone, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:06:45Z
dc.date.available2021-07-02T01:06:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83016
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56088
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Daudzvalodu kompetences loma angļu leksikas apguvē”. Tā mērķis ir izpētīt daudzvalodu pratības lomu angļu valodas vārdu krājuma vai leksikas apguvē. Darba teorētiskā daļa nodrošina zinātnisko pamatu empīriskajiem pētījumiem. Izklāstītās tēmas ir saistītas ar daudzvalodību, leksikona apguvi, vārda pārzināšanas aspektiem, kā arī procesu, kura rezultātā mentālajā leksikonā tiek veidoti vārdi. Darba empīriskais pētījums sniedz gan vēsturisko valodu kontekstu Latvijā, gan apskata mūsdienu situāciju. Tas ietver kvalitatīvu un kvantitatīvu pētījumu par mērķa grupu, kurā ir 17 skolēni vecumā no 10 līdz 13 gadiem, kuri apmeklē vispārējās izglītības iestādes Latvijā. Pētījuma rezultāti ļauj apgalvot, ka dalībnieku daudzvalodu kompetence nekavē iespēju pēc pieprasījuma izgūt angļu valodas leksikas vienības no mentālā leksikona. Empīriskā pētījuma laikā iegūtie pierādījumi nesniedz skaidru atbildi, vai daudzvalodu kompetence ietekmē angļu valodas leksikas apguvi.
dc.description.abstractThe theme of this Bachelor’s thesis is “The role of multilingual competence in acquisition of English vocabulary”. The aim of this work is to study the role multilingual competence has on acquisition of English vocabulary or lexicon. The theoretical part of the paper provides the scientific basis for the empirical research. The themes set out are related to multilingualism, acquisition of words, aspects of knowing a word and the generation process of words. The empirical research of this work provides historical background of languages in Latvia as well as the present day situation. It includes qualitative and quantitative research of the target group consisting of 17 children aged 10-13 and attending general education schools in Latvia. The results of the research allow to state that multilingual competence of the participants does not hinder the ability to retrieve English vocabulary items at request. The evidence gathered during the empirical research does not provide clear answer whether multilingual competence has an impact on acquisition of English.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectmultilingualism
dc.subjectmultilingual competence
dc.subjectindividual multilingualism
dc.subjectmultilingual lexicon
dc.subjectmental lexicon
dc.titleDaudzvalodu kompetences loma angļu leksikas apguvē
dc.title.alternativeThe role of multilingual competence in acquiring English vocabulary
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record