• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ieskats Ķīnas avangarda vizuālajā mākslā no 80.-tajiem līdz mūsdienu globālajam tirgum un spilgtākajiem tā māksliniekiem

Thumbnail
View/Open
306-83075-Alksnis_Raivis_ra16024.pdf (2.025Mb)
Author
Alksnis, Raivis
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Jermaka, Karīna
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Ķīnas laikmetīgā māksla ir dzimusi zem vēsturiska sloga. Lai iepazītu sevi, ir jāpazīst savi priekšteči. Balstoties uz šādu sakāmvārdu, darbā tiek analizēti vēsturiski notikumi un personības. Darbā izcelto mākslinieku vēsturiskā pagātne, to bērnība un studiju gadi kas veidojušas viņu unikālo pieeju mākslai. Aizsākoties ĶTR un tās sociālistiskajai programmai, tās ietekmē tika likti pamati mākslas ievirzei vanguardismā, vēlāk sociālajā reālismā sekojot avangarda kustībai un transformējoties par Ķīnas laikmetīgo mākslu. Valsts sociālo un politisko pārmaiņu vidū, cenšoties izdzīvot un rast iespēju izpaust savas ieceres un uzskatus. Tajā pat laikā saglabājot sociālo atbildību pret valsti un vēlmi paust savu personīgo viedokli. Nespēja un nepakļaušanās šādiem uzstādījumiem ir novedusi pie daudzu nozīmīgu Ķīnas mākslinieku emigrācijas uz ārvalstīm. Kopš komunistiskās cenzūras, cīņas par demokrātiju un nesenajām valsts ekonomiski politiskajām reformām kas Ķīnu atvēra pasaulei un pasauli Ķīnai. Aktivizējās mākslas darbu tirgošana globālajā tirgū, to kolekcionāru skaita krasa palielināšanās, mākslas institūciju uzplaukums Ķīnā. Šo norišu rezultātā Ķīnas laikmetīgā māksla ieguva savu pašreizējo veidolu un atpazīstamību. Patreiz Ķīnas mākslas tirgus un tās dalībnieki ir vieni no visaktuālākajiem dalībniekiem globālajā mākslas scēnā. Mākslas darbu izsoļu rekordi, plašas retrospektīvas izstādes pasaules lielākajās mākslas institūcijās un sociāli-politiska mākslinieku iesaiste globālu jautājumu aktualizēšanā. Bakalaura darbs tika izstrādāts pamatā izmantojot gadījuma analīzi, kurā konkrētāk tiek pētītas sociālas grupas, notikumi, to lomas un attiecību analīze. Darba saturs tapis par humanitāro un mākslas zinātni, konkrētāk vizuālās mākslas apakš nozari. Darba garums ir 56.lpp.
 
Chinese contemporary art was born under historical pressure. To fully understand yourself you need to understand your ancestors. Based on this saying, in this work I will analyze historical events and personalities. Highlighted artist historical background, their childhood and university years where the aspects that made their unique artistic approach. With the beginning of People’s Republic of China (PRC) and its socialist program, in its influence were made foundries of vanguardism, later social realism and avant-garde movements and transition to China contemporary art. In a middle of social and political turnovers, trying to survive and find an opportunity to express their intentions and views. At the same time maintaining social responsibility towards the state and the desire to express their personal views. Failure and disobedience to such settings has led to the emigration of many important Chinese artists abroad. Since communist censorship, the struggle for democracy and the recent economic and political reforms of the country that opened China to the world and the world to China. The sale of works of art in the global market, the sharp increase in the number of their collectors, the flourishing of art institutions in China took place. As a result of these developments, Chinese contemporary art gained its current form and recognition. Today, the Chinese art market and its players are among the most relevant players in the global art scene. Art auction records, extensive retrospective exhibitions in the world's largest art institutions and socio-political involvement of artists in actualizing global issues. The bachelor's thesis was developed mainly using a case study, in which social groups, events, their roles and relationship analysis are more specifically studied. The content of the work has become a humanities and arts science, more specifically a sub-branch of visual arts. Bachelor’s thesis consists of 56 pages.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56094
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV