Reālijas kā čehu valodas pasaules ainas sastāvdaļa.
Автор
Gaponovs, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kopoloveca, Nadežda
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbs ir veltīts čehu valodas reālijām, kuras ir neatņemama valodas pasaules ainas sastāvdaļa. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Pirmajā nodaļā ir izklāstīta reāliju un pasaules ainas teorija, īpašu uzmanību veltot reāliju klasifikācijai. Otrajā nodaļā tiek analizētas reālijas divās čehu valodas kā svešvalodas mācību grāmatās – Jitkas Cvejnovas (Jitka Cvejnová) „Co chcete vědět o České republice”, kā arī Līdas Holas (Lída Holá) un Pavlas Bořilovas (Pavla Bořilová) „Česky krok za krokem 2”. Tiek aprakstīta informācijas pieejamība vai tas trūkums ģeogrāfijas, vēstures, politikas jomā. Īpaša uzmanība pievērsta informācijai par čehu kultūras īpatnībām un čehu dzīvesveidu, valodu un valodas attīstību, runas uzvedību, čehu literatūru, mākslu, sportu utt. Praktiskās nodaļas trešā apakšnodaļa veltīta reāliju esamībai paraugtestā Čehijas Republikas pilsonības eksāmena kārtošanai. Secinājumos izklāstīti maģistra darba galvenie rezultāti. Pētījums var noderēt filologiem, valodniekiem, čehu valodas kā svešvalodas pasniedzējiem, studentiem un citiem speciālistiem, kurus varētu interesēt dotā problemātika. Master's thesis is devoted to Czech language realities, which are an integral part of the Czech lingustic Picture of the World. The work consists of introduction, two chapters, conclusions, final, list of references and appendices. The first chapter describes the realities and the Picture theory, paying particular attention to the classification of realities. The second chapter analyzes the realities of the two Czech languages as foreign language textbooks by Jitka Cvejnova (Jitka Cvejnová) „Co chcete vědět o České republice“, as well as Lida Hola’s (Lída Holá) and Pavla Břilova’s (Pavla Bořilová) „Česky Krok Za Krokem 2”. The availability or lack of geography, history, policy information is described. Particular attention is paid to information on the Czech cultural characteristics and the Czech lifestyle, language and language development, speech behavior, Czech literature, art, sport, etc. The third sub-section of the empirical unit is dedicated to the existence of realities in the sample test for the Czech citizenship exam. The conclusions set out the main results of the Master's thesis. Research can be useful for philologists, linguists, Czech languages such as foreign language teachers, students and others professionals who might be interested in this issue