Starpkultūru izpratne un valodu biogrāfija: gadījuma izpēte Žila Verna franču skolā Rīgā
Автор
Šāvēja, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vladimirska, Jeļena
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šis pētījums ir vērsts uz starpkultūru izpratnes veidošanu daudzvalodu skolas kontekstā. Pētījumā tiek runāts par skolēnu valodu repertuāru, valodu biogrāfijas izmantošanu un tās pielietošanu Žila Verna franču skolā Rīgā. Šī pētijuma empīriskajā daļā ir analizētas sociālo dalībnieku (pirmskolas bērnu, viņu vecāku un skolotāju) liecības, izmantojot gadījuma izpētes metodi, kvalitatīvo un kvantitatīvo analīzi. Viņu sniegtā pieredze ir vērtīgs materiāls, lai labāk izprastu saikni starp sociolingvistisko kontekstu Latvijā un valodu uztveri, kā arī valodu mācīšanos saistībā ar Eiropas un starptautisko mobilitāti. Iegūtie rezultāti norāda, ka valodu biogrāfija ir ne tikai instruments, lai identificētu skolēna lingvistisko pieredzi un viņa valodas pozīciju mijiedarbībā ar citiem skolēniem, bet tā tiek pozicionēta arī kā papildus fenomens starpkultūru izpratnes īstenošanā skolēnu vidū. Skolotājiem valodu biogrāfija ir būtisks palīglīdzeklis, lai palidzētu novērst franču valodas apguves prblēmas. This research focuses on developing intercultural awareness in the context of a multilingual school. Among the discussion points of the research are the questions about the language repertoire of the pupil as well as the use of language biography at the Jules Verne French School in Riga. The empirical part of the research demonstrates the experience of the interviewed social actors (primary school pupils, their parents, and teachers), using a qualitative and quantitative analyse of the case study method. Their experience constitutes a valuable source of information, to better understand the relationship between sociolinguistic contexts in Latvia and the perception of languages as well as language learning in relation to European and international mobility. The obtained results indicate that the language biography is not only a tool for identifying the pupil's linguistic experience, and the position of his/her language in interactions with other individuals, but it is also expresses itself as an accompanying phenomenon for improving intercultural awareness among pupils. For teachers, the language biography is an essential supporting component in overcoming problems related to the learning of the French language as the language of schooling.