Rakstītprasmes kvalitāte esejās: kompetenču pieejas ietekmes analīze darbā ar spāņu valodas kā svešvalodas apguvējiem
Author
Latiša, Elva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Placinska, Alla
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Projekta Skola 2030 ieviešana Latvijas izglītības sistēmā ir nesusi pārmaiņas visā mācību procesā, arī darbā ar spāņu valodas kā svešvalodas apguvējiem. Svešvalodu kā rīku izmantošana, lai iegūtu zināšanas un apgūtu prasmes citos mācību priekšmetos, ietekmē skolēnu rakstītprasmi. Šajā darbā tiek veikta teorētisko materiālu analīze un sintēze, kā arī datu analīze, kas iegūti no 60 esejām, kuras veidojuši 30 vidusskolēni Latvijā, kas apgūst spāņu valodu kā svešvalodu. Puse no šiem skolēniem mācās saskaņā ar jauno izglītības standartu. Kā atklāj pētījuma rezultāti, jaunā izglītības satura pieejas labvēlīgi ietekmē eseju kvalitāti. Iepriekšminētais norāda, ka sadarbība starp priekšmetu skolotājiem un tēmu saskaņošana dažādos mācību priekšmetos uzlabo spāņu valodas kā svešvalodas apguvi. The implementation of new standard in the Latvian education system has brought changes in the learning and teaching process in class of Spanish as a foreign language. The students use foreign languages as tools to learn other subjects, which has an impact on their writing skills. This research focuses on analysis and synthesis of theoretical materials and also data analysis, obtained from 60 essays, created by 30 learners of Spanish as a foreign language in a secondary school in Latvia, half of which study according to the new educational standard. According to the present work, the new approaches positively affect the quality of essays. This shows that cooperation between teachers and coordination of topics between subjects improve the acquisition of Spanish, compared to the previous educational model.