Angliski runājošo studentu stāstījumu analīze par kultūras adaptāciju Latvijā
Автор
Ēķe, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Leine, Antra
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Katru gadu Latvijas Universitātē pieaug starptautisko studentu skaits. Dzīvesvietas un kultūras maiņa ārvalstu studentiem var būt milzīgs izaicinājums un šīs izmaiņas var izraisīt kultūras adaptācijas stresu, kas savukārt var izraisīt fiziskas, psiholoģiskas un sociālās problēmas. Šī maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kā Latvijas Universitātes angliski runājošo starptautisko grādu studentu stāstījumos ir atspoguļoti viņu kultūras adaptācijas izaicinājumi un kā viņi tiek galā ar šiem izaicinājumiem. Pētījums tika veikts Latvijas Universitātē. Kopumā tika aptaujāti 9 starptautiskie grāda (bakalaura un maģistra grāda) studenti no Kanādas, Krievijas, Venecuēlas, Šveices, Albānijas, Azerbaidžānas, Indijas un Kanādas / Lielbritānijas. Pamatojoties uz iegūtajiem datiem, tika izdarīti secinājumi, par to kā šo studentu stāstījumos ir atspoguļoti viņu kultūras adaptācijas izaicinājumi. Teorētiskajā daļa tika apskatītas teorijas par autobiogrāfisko stāstījumu veidošanas un kultūras adaptācijas jēdzienu un izpausmēm, bet pētījums tika veikts izmantojot anketēšanas un intervijas metodes. Each year there is an increasing number of foreign students at the University of Latvia. Changes in place of living and cultural changes for international students can be a huge challenge, as these changes can cause cultural adaptation stress, which can lead to physical, psychological, and social problems. This paper investigates how cultural adaptation challenges of international English-speaking degree students at the University of Latvia manifest in their narratives. The purpose of the paper is to find out how in the narratives of English-speaking international degree students at the University of Latvia are reflected their feelings after arrival, focusing on challenges and cultural adaptation problems that international degree student’s face. The research takes place at the University of Latvia. Altogether were surveyed 9 international degree (Bachelor and master’s degree) students, from Canada, Russia, Venezuela, Switzerland, Albania, Azerbaijan, India and Canada/Great Britain. Based on the acquired data conclusions were made how the narratives of international degree students reflect their cultural adaptation challenges and how they cope with these challenges.