Leksiskā pieeja lietišķās angļu valodas sarakstes prasmju pilveidei augstskolā
Autor
Griņeviča, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šabloniskās valodas lietojums lietišķajā komunikācijā palīdz ziņu padarīt īsāku un skaidrāku, kas ir svarīgi, lai panāktu veiksmīgas biznesa attiecības un sasniegtu komunikatīvos mērķus. Mērķis bija izpētīt, cik efektīvi būtu piemērot leksisko pieeju mācot vēstuļu rakstīšanu lietišķās angļu valodas kontekstā. Pielietotā pētniecības metode bija gadījuma izpēte. Datu iegušanas metodes bija aptaujas un testi. Pētījuma dalībnieki bija trīsdesmit pilna laika bakalaura līmeņa studenti, kas apguva programmu vienā no universitātēm Latvijā. Visiem dalībniekiem angļu valoda bija svešvaloda. Secinājumi norādīja, ka leksiskā pieeja kā metodoloģiskā stratēģija pozitīvi ietekmēja šabloniskās valodas lietojumu lietišķajā rakstiskajā saziņā. In business communication, the formulaic language use allows to make the message shorter and clearer, which is paramount for maintaining successful business relationships and reaching communicative goals. The goal was to investigate the efficiency of applying the lexical approach to teaching letter writing within the context of English for Business Purposes. The research method used in this research was a case study. The data collection methods consisted of a questionnaire and a test. The research participants were thirty undergraduate full-time students studying at a university in Latvia. For all the participants English was a foreign language. The findings have shown that the lexical approach methodological strategy positively impacted the formulaic language use in business written communication.