Burvja māceklis: apzinātās sapņošanas māksla. Sapņošana kā dzīves atkārtošana modernā pasaulē
Author
Tzimoulakis, Ilias
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Hamilton, Gareth Euan
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis ir interpretēt un analizēt specifisku tiešsaistes izglītošanos, kuras nolūks ir privāta dalībnieku apmācība par apzinātību miega laikā. Pētījums koncentrējas uz izpratni pat to, ko apzinātība nozīmē aizrautīgiem sapņotājiem, kāda ir šīs pieredzes loma ikdienas dzīvē, un kā atšifrējams virzītājspēks, kas nosaka priekšrokas došanu un apņemšanos šādi sapņot. Es cenšos pētīt apzināto sapņošanu, apvienojot naratīvas izpausmes, retorikas, radošu metaforu un cilvēka kapitāla un iztēles pārpilnības perspektīvas. Saskaņā ar noteikto četrdaļīgo shēmu, es grupēju centrālās tēmas, kas rodas no pastāvošās spriedzes tajā, kas tiek uzskatīts par apzinātību. Šīs tēmas ir: sapņotāju tiekšanās pēc apmācītāju zināšanām, kas spēj viņos rezonēt; senās tehnikas un antīkā vēsture kā vieduma avots, kas spēj koriģēt sabiedrības disfunkcijas (sapņošanas kontekstos); savdabīgā ambivalence dabīgā un mākslīgā starpā, kas tiek apskatīta dziedinošas apzinātības veidolā; un visbeidzot radošais paradokss, izdalot apziņu „nomoda stāvoklī” un „sapņošanas stāvoklī”. Pētījuma rezultātā tiek secināts, ka apzinātā sapņošana praktiski iemiesojas radošā/aktīvā nepakļāvībā mūsdienu pasaules kļūdām. This research aims to interpret and analyse a specific online educating with the purpose of tutoring participants about lucidity during sleep. The research emphasizes on understanding what lucidity means to impassioned dreamers, the role of such experience in daily life, as also deciphering the driving force of such determination and preference for dreaming. I endeavour to study lucid dreaming through the combinational lenses of narrational expression, rhetoric, creative metaphors and the overflowing human capital of imagination. In accordance with that delimited tetraptych schema, I collocate central themes arising as parts of an ongoing friction that gives meaning to what stands as lucidity. These are: tutors' vibrant knowledge heading towards aspiring dreamers, ancient techniques and antiquity as a source of wisdom by correcting societal dysfunctions (within dreaming contexts), a peculiar ambivalence between naturalness and artificiality approached by the healing face of lucidity, and lastly, the creative paradox of disuniting consciousness into the “awakening state” and “dreaming state”. At a conclusionary point, it appears that lucid dreaming practically personifies a creative/active defiance to the modern world’s errors.