Show simple item record

dc.contributor.advisorGubenko, Igors
dc.contributor.authorBebrišs, Rūdis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-03T01:01:49Z
dc.date.available2021-07-03T01:01:49Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83557
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56405
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir pierādīt, ka atšķirības Artūra Kolmena Danto un Hansa Georga Gadamera mākslas teorijās izriet no atšķirīga interpretācijas jēdziena traktējuma. Pirmajās divās nodaļās uzrādīšu to, kā interpretācija saistās ar mākslu katras teorijas ietvaros, bet trešajā nodaļā no interpretācijas jēdziena skatupunkta salīdzināšu līdzīgos un atšķirīgos aspektus abās pieejās. Kā galvenos saskares punktus starp abiem domātājiem identificēju: (1) Georga Vilhelma Frīdriha Hēgeļa ideju turpināšanu un iestrādāšanu savās teorijās, (2) klasiskās un modernās mākslas pretnostatījuma pārvarēšanu, savienojot abu veidu mākslas vienā izpratnes shēmā, (3) interpretācijas izvirzīšanu par galveno nosacījumu gan mākslas darba ontoloģijā, gan mākslas darba satura noteikšanā.
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to prove that the differences in the theories of Arthur Coleman Danto and Hans-Georg Gadamer follow from a different understanding of interpretation. In the first two chapters I will show how interpretation relates to art in the context of both theories, but in the third chapter I will tackle the unifying and contrasting aspects of both approaches from the perspective of interpretation. As the main points of comparison between the two thinkers I identify: (1) elaborating Georg Wilhelm Friedrich Hegel’s ideas and incorporating them in their own theories, (2) overcoming the juxtaposition of classic and modern art by combining both types of art in one scheme of understanding, (3) nominating interpretation as the main condition of both the ontology of art and the act of determining the content of an artwork.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFilozofija
dc.subjectArtūrs Danto
dc.subjectHanss Georgs Gadamers
dc.subjectinterpretācija
dc.subjectestētika
dc.subjecthermeneitika
dc.titleInterpretācija kā mākslas darba nosacījums: Hansa Georga Gadamera un Artūra Danto teoriju salīdzinājums
dc.title.alternativeInterpretation as the Condition of an Artwork: a Comparison of the Theories of Hans-Georg Gadamer and Arthur Danto
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record