• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pusaudžu matemātiskās kompetences veidošanās

Thumbnail
View/Open
298-84580-Vorobjovs_Aleksandrs_av05046.pdf (6.402Mb)
Author
Vorobjovs, Aleksandrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Promocijas darbs ir veltīts pusaudžu matemātiskās kompetence veidošanās procesam. Tā mērķis ir izpētīt pusaudžu matemātiskās kompetences būtību un izstrādāt teorētiski pamatotu pusaudžu matemātiskās kompetences veidošanās didaktisko modeli un vērtēšanas kritērijus. Darbā ir veikta kompetences jēdziena attīstības teorētiska analīze, sniegts pusaudžu raksturojumos, analizēta pusaudžu matemātiskā kompetence, salīdzināti biežāk lietotie matemātiskās kompetences skaidrojumi un veikta matemātikas mācību teorētiskā analīze. Rezultātā ir raksturots pusaudžu matemātiskās kompetences veidošanās didaktiskais modelis un vērtēšanas kritēriji. Visbeidzot, veikta pusaudžu matemātiskās kompetences izpēte un analizēti izpētes rezultāti. Atslēgas vārdi: matemātiskā kompetence, pusaudži, matemātikas mācības
 
The doctoral thesis explores the essence of adolescents' mathematical competence and to develops a theoretically grounded didactic model of adolescent mathematical competence development and evaluation criteria. The doctoral thesis includes analyses of the concept of competence, theoretical analysis of mathematics studies, a description of adolescents, analyses adolescents' mathematical competence, compares the most frequently cited explanations of mathematical competence. The didactic model of development of adolescents' mathematical competence and evaluation criteria are presented. The final chapter researches the mathematical competence of adolescents and presents the research results. Key words: competence, mathematical competence, adolescence, mathematics learning.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57123
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV